Laster...
Laster...
Av Julius Kristjan Björnsson, Ola Andres Erstad, Anubha Rohatgi, Greta Björk Gudmundsdottir, Ove Edvard Hatlevik, 2024, Heftet
ICILS-studien (International Computer and Information Literacy Study) undersøker fjortenåringers digitale kompetanse og algoritmiske tenkning. Formålet med studien er å kartlegge hvor godt ungdommer er forberedt på studier, arbeidsliv og hverdagen i en digital verden. Studien gjør det også mulig å sammenligne resultater mellom ulike land og studere hvordan utviklingen av digital kompetanse endres over tid, og gir viktig innsikt i hvordan digitaliseringen påvirker skolen.
ICILS har blitt gjennomført hvert femte år siden 2013, og Norge deltok både i 2013 og i 2023. Dette gir oss mulighet til å følge utviklingen av digital kompetanse over tid. I tredje runde deltok også Danmark, Finland og Sverige, noe som gir en unik mulighet til å sammenligne resultater og identifisere likheter og forskjeller mellom disse landene.
Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
Fri frakt på bestillinger over 349,-