Laster...
Av Niels Frederik Garmann-Johnsen, Håvar Brattli, Alexander Utne, 2023, Heftet
Design thinking har vokst seg fram til å bli en av verdens mest populære metodikker for innovasjon og nyskapning. Disse metodene og prinsippene brukes i dag av store og små organisasjoner, i en rekke ulike bransjer, for å utvikle produkter, tjenester, prosesser og andre typer løsninger. I en verden preget av globalisering, høy konkurranse, kravstore kunder, teknologiske muligheter, men også betydelige utfordringer relatert til bærekraft og miljø, er design thinking som innovasjonsmetodikk mer aktuell enn noen gang.
Dette er den første norske læreboken om design thinking. Boken gir en praktisk innføring i metodene og de ulike fasene og prinsippene som design thinking baserer seg på, og den kombinerer faglig teori med konkrete verktøy og eksempler. Vårt mål er at du kan bruke den som et veikart i ditt eget innovasjonsarbeid. Boken retter seg mot studenter, gründere, ledere, konsulenter, markedsførere og andre som jobber med innovasjon og utvikling. Det kreves ingen spesielle forkunnskaper, verken for at du skal forstå innholdet i boken, eller for at du skal kunne ta i bruk design thinking-metodikken.
Design thinking har vokst seg fram til å bli en av verdens mest populære metodikker for innovasjon og nyskapning. Disse metodene og prinsippene brukes i dag av store og små organisasjoner, i en rekke ulike bransjer, for å utvikle produkter, tjenester, prosesser og andre typer løsninger. I en verden preget av globalisering, høy konkurranse, kravstore kunder, teknologiske muligheter, men også betydelige utfordringer relatert til bærekraft og miljø, er design thinking som innovasjonsmetodikk mer aktuell enn noen gang.
Dette er den første norske læreboken om design thinking. Boken gir en praktisk innføring i metodene og de ulike fasene og prinsippene som design thinking baserer seg på, og den kombinerer faglig teori med konkrete verktøy og eksempler. Vårt mål er at du kan bruke den som et veikart i ditt eget innovasjonsarbeid. Boken retter seg mot studenter, gründere, ledere, konsulenter, markedsførere og andre som jobber med innovasjon og utvikling. Det kreves ingen spesielle forkunnskaper, verken for at du skal forstå innholdet i boken, eller for at du skal kunne ta i bruk design thinking-metodikken.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Niels Frederik Garmann-Johnsen er førsteamanuensis ved Institutt for informasjonssystemer ved Universitetet i Agder. Han har en doktorgrad i samfunnsvitenskap med informasjonssystemer som spesialfelt. Han har bred erfaring fra næringslivet, hvor han har jobbet som blant annet bedriftsleder, markedsdirektør, forretningsutvikler og seniorkonsulent. Han har gitt ut en rekke forskningsartikler om tjenestedesign, prosessinnovasjon, e-helse, digitalisering og entreprenørskap. Garmann-Johnsen underviser i en rekke emner knyttet til disse temaene ved Universitetet i Agder.
Håvar Brattli er førstelektor på Handelshøgskolen ved UiT Norges arktiske universitet i Tromsø og underviser blant annet i designtenkning, entreprenørskap og organisasjonsledelse. Han underviser også i interaksjonsdesign ved Oslo Nye Høyskole. Brattli har erfaring fra flere internasjonale FoU-prosjekter relatert til designtenkningsmetodikk og han har også ledet en rekke innovasjonsprosjekter i samarbeid mellom UiT og lokalt næringsliv. Han var vinner av UiTs innovasjonspris for 2022. Se også innovasjonbrattli.no.
Alexander Utne er førstelektor på Handelshøgskolen ved UiT Norges arktiske universitetet. Han underviser blant annet i designtenkning (UiT), tjenestedesign (UiT) og interaksjonsdesign (Oslo Nye Høyskole). Utne har over ti års erfaring med å praktisere og undervise designtenkning, samt lang erfaring med å lede innovasjonsprosjekter i samarbeid med næringsliv og andre universiteter. Han har vunnet flere priser på UiT for sitt arbeid.