Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Damm inneholder elevtilpassede fagtekster i ulike sjangre. Bøkene har varierte, selvforklarende oppgaver hvor elevene får repetere, anvende og bearbeide fagstoffet. Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Dammkan brukes både i klasseromsundervisning, til individuelt arbeid og til arbeid i par eller i grupper. Til sammen dekker de tre grunnbøkene kompetansemålene i samfunnsfag etter 7. trinn.
De fem kapitlene i Samfunnsfag 6 fra Cappelen Damm Grunnbok tar utgangspunkt i de fem kjerneelementene i læreplanen. De tre tverrfaglige temaene og de fem grunnleggende ferdighetene er integrert i temavalg og tekster, oppgaver og arbeidsmåter. I arbeid med grunnboka får elevene blant annet undre seg og tenke, fortelle og lytte, lese og skrive, undersøke og regne, tegne, samarbeide og skape.
Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Damm inneholder elevtilpassede fagtekster i ulike sjangre. Bøkene har varierte, selvforklarende oppgaver hvor elevene får repetere, anvende og bearbeide fagstoffet. Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Dammkan brukes både i klasseromsundervisning, til individuelt arbeid og til arbeid i par eller i grupper. Til sammen dekker de tre grunnbøkene kompetansemålene i samfunnsfag etter 7. trinn.
De fem kapitlene i Samfunnsfag 6 fra Cappelen Damm Grunnbok tar utgangspunkt i de fem kjerneelementene i læreplanen. De tre tverrfaglige temaene og de fem grunnleggende ferdighetene er integrert i temavalg og tekster, oppgaver og arbeidsmåter. I arbeid med grunnboka får elevene blant annet undre seg og tenke, fortelle og lytte, lese og skrive, undersøke og regne, tegne, samarbeide og skape.
Emilie Forbes Holmen, født 1988, er utdannet adjunkt og har jobbet flere år som lærer på barneskolen. De siste årene har Emilie jobbet med utvikling av undervisningsressurser for Redd Barna. Hun arbeider spesielt med temaer som bærekraftig utvikling, barns rettigheter, barns medvirkning, diskriminering og barn på flukt.
Anne Marte Johnsen, født 1988, er utdannet lektor med studier i nordsamisk, samfunnsgeografi, kunst og tysk fra Kautokeino, Bergen, Oslo, India og Tyskland. Anne Marte har en mastergrad i flerkulturell kommunikasjon og utdanning fra Universitet i Durham, England. Nå jobber Anne Marte som seniorrådgiver i Redd Barna med digitale læremidler om barns rettigheter og bærekraftig utvikling. Der jobber hun spesielt med barn og unges medvirkning, universell utforming og ikke-diskriminering.
Frøya Elisabeth Astrup, født 1985, debuterte som forfatter i 2020 med boka Uteskole i praksis – håndbok for læreren, utgitt på GAN Aschehoug. Frøya er utdannet adjunkt, med viderutdanning innen journalistikk, litteratur, kunst og religion. Frøya Elisabeth Astrup har arbeidet mange år som kontaktlærer på barnetrinnet. Hun har også arbeidet som journalist for Norges Håndballforbund. Nå er Frøya ansatt som forlagsredaktør.