Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte.
Denne tredje utgaven av Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og befester posisjonen som den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse. Denne utgaven ser spesielt på hvordan utviklingen i teknologi og nye markeds- og mediekanaler påvirker de ulike temaene i denne boken. I tillegg er boken oppdatert med nye begreper og modeller som er blitt populære i praksisfeltet.
Forfatterne tar utgangspunkt i hvilke verdier merkevaren skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merkevaren. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.
Målgruppen er studenter ved universitet eller høyskole, samt ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet.
Ved behov for foilsett til bruk i undervisningen, kan forlaget kontaktes.
Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte.
Denne tredje utgaven av Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og befester posisjonen som den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse. Denne utgaven ser spesielt på hvordan utviklingen i teknologi og nye markeds- og mediekanaler påvirker de ulike temaene i denne boken. I tillegg er boken oppdatert med nye begreper og modeller som er blitt populære i praksisfeltet.
Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og dean for Executive programmer ved Handelshøyskolen BI. Han har doktorgrad fra BI, og er MBA og siviløkonom fra NHH. Olsen har lang undervisningserfaring og er en hyppig brukt foredragsholder og konsulent. Han har publisert i tidsskrifter som f.eks. Journal of Business Research, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing, European Journal of Marketing og Journal of Brand Management.
Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og prorektor for utdanning ved Handelshøyskolen BI. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og har lang undervisningserfaring i merkevareledelse og markedskommunikasjon. Samuelsens forskning er publisert i ledende vitenskapelige tidsskifter som f.eks. Journal of Consumer Research, International Journal of Research in Marketing, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing og European Journal of Marketing.
Adrian Peretz er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen – OsloMet. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og er MBA fra Columbia Business School. Peretz’ arbeider har vært publisert i internasjonale tidsskrifter som Journal of Brand Management og Advances in Consumer Research, foruten i forbindelse med en rekke forskningskonferanser.
Produktinformasjon
Innbinding: Innbundet
Utgivelsesår: 2025
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202782993
Antall sider: 708
Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag