
Kvalitetsarbeid i barnehagen
Kari Kvistad, Frode Søbstad
Laster...
Laster...
Utviklingstrekk i norsk høyere utdanning
Av Nicoline Frølich, Lars Inge Terum, Elisabeth Hovdhaugen, 2014, Heftet
Hva er kvalitet i høyere utdanning?
Kvalitet i høyere utdanning kan ses som et tilbud man ikke kan si nei til, samtidig som det også er noe vi ofte tar for gitt. Artiklene i bokenKvalitet, kapasitet og relevans diskuterer hvordan kvalitet skal defineres og hva som er gode mål på at utdanningssystemet har god kvalitet.
Kvalitet, kapasitet og relevans er kritiske hensyn i UH-sektoren, både i politikken for høyere utdanning og i styring og ledelse av utdanningene. Selv om dette hver for seg er sentrale hensyn, kan de også framtre som konkurrerende målsettinger. Økt vekt på kvalitet kan komme i konflikt med kapasitet, samtidig som det kan være ulike oppfatninger om hva som er et uttrykk for kvalitet og relevans i utdanningssystemet.
I boken diskuteres blant annet følgende spørsmål:
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 349,-