Bacheloroppgaven i barnehagelærerutdanningen har til hensikt å støtte studenten i arbeidet med å skrive en bacheloroppgave. Å skrive bacheloroppgave er en prosess, og for studenten handler det om å knytte sammen teori og praksis. Boka berører ulike aspekter ved bacheloroppgaven, både studentens rolle som forskende, det vitenskapsteoretiske fundamentet for bachelorutdanningen og bacheloroppgaven, praktisk hjelp i arbeidet med bacheloroppgaven, veiledning og vurdering. Boka retter også blikket mot hvilken kompetanse som vil være viktig i framtidens barnehage.
Målgruppa for boka er studenter, faglig ansatte i barnehagelærerutdanningen og praksisveiledere i barnehagen.
Bacheloroppgaven i barnehagelærerutdanningen har til hensikt å støtte studenten i arbeidet med å skrive en bacheloroppgave. Å skrive bacheloroppgave er en prosess, og for studenten handler det om å knytte sammen teori og praksis. Boka berører ulike aspekter ved bacheloroppgaven, både studentens rolle som forskende, det vitenskapsteoretiske fundamentet for bachelorutdanningen og bacheloroppgaven, praktisk hjelp i arbeidet med bacheloroppgaven, veiledning og vurdering. Boka retter også blikket mot hvilken kompetanse som vil være viktig i framtidens barnehage.
Målgruppa for boka er studenter, faglig ansatte i barnehagelærerutdanningen og praksisveiledere i barnehagen.
Mirjam Dahl Bergsland er førsteamanuensis i pedagogikk ved Dronning Mauds Minne høgskole (DMMH) og har flere års erfaring med veiledning og vurdering av barnehagelærestudenters bacheloroppgaver. Bergsland er særlig opptatt av interkulturelle perspektiver på barnehagen, postkolonial teori, vitenskapsteori og kvalitativ metode.
Henriette Jæger var førstelektor i norsk ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet – storbyuniversitetet. Hun underviste i barns språk, litteratur og kultur og skrev en rekke artikler om barns mediekultur, medielek og digital kultur.