
Det universitets- og høgskolepedagogiske vitenskapsområdet i Norge – fremvekst, grunnlagstenkning og «state of the art»
Inger Carin Erikson, Leila Ferguson, Patric Wallin, Odd Rune Stalheim, Robert Isaksen, Anna Mavroudi, Dag Husebø
Laster...
Laster...
Grunnlagstenkning, forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster
Av Hilde Hiim, Sigrid Gjøtterud, Liv Helene Jensen, Dag Husebø, 2020, Heftet
Denne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no.
Hensikten med denne antologien er å vise ulike perspektiver på grunnlagstenkning, ulike forskerroller og ulike kontekster for aksjonsforskning. Bidragsytere er forskere som har lang erfaring med å kombinere praksisutvikling og kunnskapsutvikling i aksjonsforskningsprosjekter.
Flere av artiklene retter søkelyset mot det epistemologiske og metodologiske grunnlaget i aksjonsforskning og dilemmaer knyttet til forskerrollen. Spørsmål som gjelder aksjonsforskningens hensikt, metoder for endring og hva slags kunnskap som skal utvikles og dokumenteres av og for hvem blir diskutert. Noen av artiklene utforsker utfordringer som handler om grunnleggende verdier, makt, demokrati og dialog i aksjonsforskning.
Produseres på bestilling. Sendes fra oss i løpet av 1–2 uker.
Fri frakt på bestillinger over 349,-