Pris (Heftet)

En håndbok i prisbeslutninger

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2021
Antall sider: 272
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202658328
Fag: Bedriftsøkonomi, Markedsføring, Salg og PR
Nivå: Akademisk
Omtale Pris

Blant de vanskeligste oppgavene en bedrift har, er prising av produktene. Priser man for lavt, risikerer man at kostnadene ikke dekkes eller at det ikke skapes profitt. Priser man for høyt, risikerer man å miste potensielle kunder.

Prisstrategi er det området hvor ledere føler størst press for å lykkes, men har minst kompetanse og evne til å treffe gode, langsiktige valg. Bedriftsledere kan lite om prisstrategi og prioriterer ofte å bruke ressursene på design, merkevarebygging, strategiplaner og produktutvikling framfor kunnskap om pris. Boka Pris – En håndbok i prisbeslutninger presenterer et grunnleggende verktøy for prisstrategi for bedrifter og gründere til bruk i alle faser.

Til toppen

Om forfatter

Ragnhild Silkoset er professor (dr.oecon) ved Handelshøyskolen BI og professor II ved Handelshøgskolen UiT. Hun arbeider spesielt med metode, markedsføringsledelse, markedsanalyse, prisstrategi og nettverk.