Tilstedeværende ledelse er bok om ledelse i en arbeidshverdag preget av digital kommunikasjon og hybride kontorløsninger. Hvordan leder man medarbeidere man knapt møter fysisk? Hvordan legger man til rette for best mulig kommunikasjon i digitale medier? Er det fortsatt bruk for kontorer og fysiske møteplasser når stadig flere arbeidsoppgaver kan utføres fra en datamaskin? Hva kreves av ledere i dette nye arbeidslivet? Hvordan skal ledere evne å inspirere og motivere medarbeiderne for å få mest mulig ut av dem?
Ifølge forfatteren handler ledelsesgjerningen i dag i stor grad om aktiv tilstedeværelse. Ledere må være til stede, med hel seg, både overfor medarbeidere og seg selv. Med utgangspunkt i nyere ledelsesteorier viser hun hvordan økt tilstedeværelse, fra både ledere og ansatte, kan bidra til organisasjonsutvikling, bedre trivsel og økt produktivitet.
Tilstedeværende ledelse er bok om ledelse i en arbeidshverdag preget av digital kommunikasjon og hybride kontorløsninger. Hvordan leder man medarbeidere man knapt møter fysisk? Hvordan legger man til rette for best mulig kommunikasjon i digitale medier? Er det fortsatt bruk for kontorer og fysiske møteplasser når stadig flere arbeidsoppgaver kan utføres fra en datamaskin? Hva kreves av ledere i dette nye arbeidslivet? Hvordan skal ledere evne å inspirere og motivere medarbeiderne for å få mest mulig ut av dem?
Ifølge forfatteren handler ledelsesgjerningen i dag i stor grad om aktiv tilstedeværelse. Ledere må være til stede, med hel seg, både overfor medarbeidere og seg selv. Med utgangspunkt i nyere ledelsesteorier viser hun hvordan økt tilstedeværelse, fra både ledere og ansatte, kan bidra til organisasjonsutvikling, bedre trivsel og økt produktivitet.
259,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2023
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202791438
Antall sider: 156
Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag
Anmeldelser
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
«De 140 sidene er kompakte, har enkelte stikkordsmessige oversikter, korte sammendrag etter hvert kapittel og en nyttig stikkordliste bakerst. Boken er lettlest og oversiktlig.»
Donatella De Paoli er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI og har etablert og utviklet bachelorstudiet "Creative Industries Management", samt lederprogrammet "Tilstedeværende Ledelse", der estetiske perspektiver og kunstbaserte metoder anvendes for å overkomme de utfordringene digital kommunikasjon og ledelse bringer. Hun har forsket på ledelse av kunstinstitusjoner, kontorer, kreativitet, digital ledelse, historiefortelling, samt ledelse av teaterproduksjoner.