Synlig læring – Hvordan vi lærer forklarer de viktigste prinsippene og strategiene for læring og beskriver hvorfor det noen ganger kan være så vanskelig, mens det andre ganger likevel kan være så enkelt. Denne boken henvender seg til lærere og elever og er skrevet i en tilgjengelig og engasjerende stil. Den kan leses fra perm til perm eller kan brukes kapittel for kapittel som grunnlag for essayskriving eller utvikling.
John Hattie er professor og direktør ved Melbourne Education Research Institute på University of Melbourne, Australia, og visedirektør ved Science of Learning Research Centre. Han er forfatter av Synlig læring og Synlig læring – for lærere, som begge ble utgitt på norsk i 2013, og er medredaktør (sammen med Eric Anderman) for International Guide to Student Achievement, som også utgis av Routledge forlag.
Gregory C.R. Yates er seniorforeleser i utdanningsfag ved University of South Australia. Han sitter i redaksjonsrådet for tidsskriftet Educational Psychology og har bidratt med en rekke rapporter innenfor kognitiv informasjonsbearbeiding og sosial læringsteori.
Synlig læring – Hvordan vi lærer forklarer de viktigste prinsippene og strategiene for læring og beskriver hvorfor det noen ganger kan være så vanskelig, mens det andre ganger likevel kan være så enkelt. Denne boken henvender seg til lærere og elever og er skrevet i en tilgjengelig og engasjerende stil. Den kan leses fra perm til perm eller kan brukes kapittel for kapittel som grunnlag for essayskriving eller utvikling.
John Hattie er professor og direktør ved Melbourne Education Research Institute på University of Melbourne, Australia, og visedirektør ved Science of Learning Research Centre. Han er forfatter av Synlig læring og Synlig læring – for lærere, som begge ble utgitt på norsk i 2013, og er medredaktør (sammen med Eric Anderman) for International Guide to Student Achievement, som også utgis av Routledge forlag.
Gregory C.R. Yates er seniorforeleser i utdanningsfag ved University of South Australia. Han sitter i redaksjonsrådet for tidsskriftet Educational Psychology og har bidratt med en rekke rapporter innenfor kognitiv informasjonsbearbeiding og sosial læringsteori.
639,-
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202443078
Antall sider: 432
Originaltittel: Visible learning and the sience of how we learn
Gregory C.R. Yates er seniorforeleser i utdanningsfag ved University of South Australia. Han sitter i redaksjonsrådet for tidsskriftet Educational Psychology og har bidratt med en rekke rapporter innenfor kognitiv informasjonsbearbeiding og sosial læringsteori.