Ingrid Alvestad har levd et rolig liv blant overklassen i Christiania, men en dag mottar hun et oppskakende telegram. Faren er død, og Ingrid er arving til en storgård på Romerike. Det viser seg fort at hun slett ikke er velkommen på gården, hvor fortidens synder lurer i krokene.
Hun gikk gjennom hallen, mot stuen. Da hun trakk dørene til side, ble hun møtt av funklende, tente lys. De sto på bordet, peishyllen og i vinduskarmene. Flere blomsteroppsatser var også satt inn. – Nå begriper jeg ikke noe som helst, sa Victoria høyt. Hjertet hadde imidlertid begynt å dunke hardt. Hun kjente det i magen, i skjelvingene som brått gikk gjennom kroppen. Hun snudde seg mot Theo. Smilet hans var bredt.
Ingrid Alvestad har levd et rolig liv blant overklassen i Christiania, men en dag mottar hun et oppskakende telegram. Faren er død, og Ingrid er arving til en storgård på Romerike. Det viser seg fort at hun slett ikke er velkommen på gården, hvor fortidens synder lurer i krokene.
Hun gikk gjennom hallen, mot stuen. Da hun trakk dørene til side, ble hun møtt av funklende, tente lys. De sto på bordet, peishyllen og i vinduskarmene. Flere blomsteroppsatser var også satt inn. – Nå begriper jeg ikke noe som helst, sa Victoria høyt. Hjertet hadde imidlertid begynt å dunke hardt. Hun kjente det i magen, i skjelvingene som brått gikk gjennom kroppen. Hun snudde seg mot Theo. Smilet hans var bredt.
Elin Brend Johansen, født 1978, er bosatt i Fetsund. Hun er utdannet innen PR og journalistikk, og har en brennende lidenskap for litteratur, historie og teater. Elin har hatt engasjement i Bærum Barneteater, hvor hun var medlem i perioden 1990 til 1996. Fra 1998 til 2004 var hun instruktør for amatørteatergruppen Bærmuda Mini. Hun har også spilt i Bærum Musikk- og Danseteater (BÆRMUDA).
Farlige krefter var hennes første serieroman, en historisk serie fra 1600-tallets Christiania og Bærums Verk. En tid hvor religion og gudsfrykt preget tankene til landets innbyggere og hvor heksebålene flammet opp i hver en avkrok av landet.