Grunnbøkene har tydelige mål for hvert kapittel, oppstartsoppgaver for refleksjon og klassesamtale eller eksempler, differensierte oppgaver til hvert tema, problemløsningsoppgaver på alle trinn, og visuell støtte til oppgavene. Noen oppgaver er merket «Sammen». Dette er problemløsningsoppgaver hvor elevene skal diskutere og samarbeide med hverandre.
Grunnbøkene har tydelige mål for hvert kapittel, oppstartsoppgaver for refleksjon og klassesamtale eller eksempler, differensierte oppgaver til hvert tema, problemløsningsoppgaver på alle trinn, og visuell støtte til oppgavene. Noen oppgaver er merket «Sammen». Dette er problemløsningsoppgaver hvor elevene skal diskutere og samarbeide med hverandre.
Kristin Måleng har bakgrunn som allmennlærer og har lang undervisningserfaring innen matematikk på mellomtrinnet. Nå er hun inspektør ved Son skole i Vestby kommune. I tillegg leder hun en matematikkgruppe i Vestby kommune og holder kurs for matematikklærere.
Vibeke Saltnes Olsen har bakgrunn som allmennlærer, har undervisningserfaring fra mellomtrinnet og master i skoleledelse. Nå arbeider hun som rektor ved Brynseng skole i Oslo. I tillegg holder hun matematikkurs.