Programmering i matematikkfaget er en innføringsbok i Python for lærere og lærerstudenter som skal jobbe med programmering i skolen. Boken har en praktisk tilnærming som viser hvordan programmering kan brukes til problemløsning og utforsking i matematikkfaget. Gjennom en rekke praksisnære eksempler og oppgaver vil boken gi læreren en solid kompetanse i Python. I læreplanene som ble innført i 2020, har matematikkfaget et spesielt ansvar for elevenes kompetanse i programmering og algoritmisk tenkning. Dette stiller nye krav til den som skal undervise i matematikk. Boken er beregnet for lærerskolestudenter, men også for lærere som arbeider med programmering i skolen.
Programmering i matematikkfaget er en innføringsbok i Python for lærere og lærerstudenter som skal jobbe med programmering i skolen. Boken har en praktisk tilnærming som viser hvordan programmering kan brukes til problemløsning og utforsking i matematikkfaget. Gjennom en rekke praksisnære eksempler og oppgaver vil boken gi læreren en solid kompetanse i Python. I læreplanene som ble innført i 2020, har matematikkfaget et spesielt ansvar for elevenes kompetanse i programmering og algoritmisk tenkning. Dette stiller nye krav til den som skal undervise i matematikk. Boken er beregnet for lærerskolestudenter, men også for lærere som arbeider med programmering i skolen.
Tor Espen Kristensen har lang erfaring som lærer i videregående skole og ved høyskole og universitet. Han arbeider for tiden ved Universitetet i Bergen, hvor han har ansvar for flere videreutdanningskurs for lærere. I tillegg underviser han også i videregående skole. Han er ressursperson for Matematikksenteret og er leder i eksamensnemnda for programfagene i matematikk for Utdanningsdirektoratet. Kristensen var medlem i gruppene som skrev kjerneelementene og læreplanen for matematikk i LK20. Han ble kåret til årets mattelærer og tildelt Holmboeprisen av Norsk matematikkråd i 2022. Kristensen er en erfaren og etterspurt kursholder.
Christoph Kirfel er førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen. Han har lang erfaring i lærerutdanningen og har skrevet en rekke bøker. Han var redaktør for tidsskriftet Tangenten fra 2000–2013. I samme tidsskrift har han også skrevet mange artikler hvor han klarer å formidle en lekende tilnærming til matematikken som inspirerer til kreativitet og utforsking i faget.