Den Norske stat ha som målsetning å opprettholde farten i Norges viktigste næring er stort, og presset på at myndighetene øker tildelinger av flere leteområder mot iskanten i nord er sterkere enn på lenge. Men striden om oljevirksomhet i Barentshavet har pågått lenge. Fra Stoltenbergs rødgrønne regjering og Erna Solbergs påfølgende regjeringer har oljeindustrien fått tildelt en stri strøm av leteblokker i Barentshavet.
Den Norske stat ha som målsetning å opprettholde farten i Norges viktigste næring er stort, og presset på at myndighetene øker tildelinger av flere leteområder mot iskanten i nord er sterkere enn på lenge. Men striden om oljevirksomhet i Barentshavet har pågått lenge. Fra Stoltenbergs rødgrønne regjering og Erna Solbergs påfølgende regjeringer har oljeindustrien fått tildelt en stri strøm av leteblokker i Barentshavet.
249,-
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2021
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202684693
Kategori: Norsk sakprosa for voksne, Norsk sakprosa for voksne, Diverse, Samfunn og debatt, Historie
Sendes umiddelbart
Ved kjøp av digitale produkter gjelder ikke angrerett. Lydbøkene og e-bøkene lagres på Min side under Digitale produkter, hvor man enkelt kan laste dem ned.
Helge Ryggvik (f. 1960) er historiker og forsker ved Senter for teknologi, innovasjon og kultur ved Universitetet i Oslo. Han har skrevet om blant annet transport og økonomisk historie og gitt ut bøkene Jernbanen i Norge 1854-2004, Nye tider og gamle spor 1940-2004 og Til siste dråpe. Om oljens politiske økonomi, en bok han ble nominert til Brageprisen for.