Et standardverk i veiledningsteori. Forfatterne tar utgangspunkt i at vi alle har en praksisteori som preger vår måte å undervise på. Målet med veiledningen må være å øke bevisstheten om vår egen «praksisteori» og å utvikle den videre.
Et standardverk i veiledningsteori. Forfatterne tar utgangspunkt i at vi alle har en praksisteori som preger vår måte å undervise på. Målet med veiledningen må være å øke bevisstheten om vår egen «praksisteori» og å utvikle den videre.
Professor emeritus Per Lauvås har arbeidet med universitetspedagogikk siden tidlig på 1970-tallet, først ved Universitetet i Oslo og senere ved høgskolene i Østfold og Oslo og Akershus, nå OsloMet. Han er mest kjent for sine publikasjoner om veiledning, både i utdanning og yrke. Den første boka kom ut allerede i 1982 og er siden utkommet både i Storbritannia, Danmark og Sverige, men omsettes fortsatt etter 40 år. Etter hvert fikk vurderingsfeltet stadig større betydning med en klar rød tråd gjennom hele forfatterskapet, nemlig å styrke det veiledende elementet i vurderingen og samkjøre dette med den avsluttende, kontrollerende vurderingen.
Produktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 1999
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788245607086
Antall sider: 160
Kategorier: 2 Fagbøker og lærebøker, 2.1.5 Pedagogikk, Bokgrupper, 2.1 Lærebøker for høyere utdanning