
Bedre PR og kommunikasjon - en praktisk håndbok
Thor Erik Skarpen, Øystein Pedersen Dahlen
Laster...
Laster...
Rykter, sladder og tøvprat
Av Johan Olaisen, Jon-Arild Johannessen, Bjørn Olsen, 2009, Heftet
I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømmefokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme.
Innenfor omdømmestyring viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner.
– Kommunikasjon 5/09
Fri frakt på bestillinger over 349,-