I lærerveiledningen til Norsk 3 får du: - en spesifikk innføring i verkets metodikk og tankegang. Denne delen gir tips til ulike måter å arbeide med lesingen på og hvordan du kan drive en systematisk og veiledet skriveundervisning fra første stund. Du finner også tips for å trene muntlige ferdigheter og en ramme for begrepsundervisning. - en oversiktlig gjennomgang av hver side i Grunnboka og Arbeidsboka. Her får du tips til hvordan du kan arbeide spesifikt med sidene i boka. I tillegg får du mange råd og tips om utfyllende læringsaktiviteter som kan danne utgangspunkt for videre arbeid. Samlet sett vil du få et godt utgangspunkt for å skape motiverende norsktimer med høy grad av aktivitet og mestringsfølelse hos elevene. Forfatterne viser til velprøvde arbeidsmetoder og krydrer med kreative og lekpregede innfallsvinkler.
I lærerveiledningen til Norsk 3 får du: - en spesifikk innføring i verkets metodikk og tankegang. Denne delen gir tips til ulike måter å arbeide med lesingen på og hvordan du kan drive en systematisk og veiledet skriveundervisning fra første stund. Du finner også tips for å trene muntlige ferdigheter og en ramme for begrepsundervisning. - en oversiktlig gjennomgang av hver side i Grunnboka og Arbeidsboka. Her får du tips til hvordan du kan arbeide spesifikt med sidene i boka. I tillegg får du mange råd og tips om utfyllende læringsaktiviteter som kan danne utgangspunkt for videre arbeid. Samlet sett vil du få et godt utgangspunkt for å skape motiverende norsktimer med høy grad av aktivitet og mestringsfølelse hos elevene. Forfatterne viser til velprøvde arbeidsmetoder og krydrer med kreative og lekpregede innfallsvinkler.
Karine Aambø er utdannet allmennlærer. Hun har arbeidet ved Tonsenhagen skole siden 2004. Hun har jobbet som kontaktlærer på 1. -4. trinn de siste ti årene. Karine har videreutdanning i lesing og skriving og er i dag lærerspesialist i norsk.