Lærerveiledningen følger grunnboka side for side og inneholder det læreren trenger til den daglige planleggingen og gjennomføringen av undervisningen. Her finner du relevant fagstoff, metodiske tips, forslag til flere aktiviteter, forslag til utforsking og aktiv samhandling i klassen, samt tips til hvordan elevene kan jobbe praktisk og i kladdebok. Lærerveiledningen er lærerens gode hjelper inn i fagfornyelsen!
Lærerveiledningen følger grunnboka side for side og inneholder det læreren trenger til den daglige planleggingen og gjennomføringen av undervisningen. Her finner du relevant fagstoff, metodiske tips, forslag til flere aktiviteter, forslag til utforsking og aktiv samhandling i klassen, samt tips til hvordan elevene kan jobbe praktisk og i kladdebok. Lærerveiledningen er lærerens gode hjelper inn i fagfornyelsen!
Hanne Hafnor Dahl har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
Hanne Hafnor Dahl har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.
May-Else Nohr har bakgrunn som allmennlærer og arbeider nå som fagkonsulent og kursholder for Utdanningsetaten i Oslo. Hun har ledet ulike utviklingsprosjekter innen matematikkdidaktikk, og er også ressursperson og kursholder for Nasjonalt senter for matematikk i opplæringen.
May-Else Nohr har skrevet masteroppgave om tallforståelse og mentale regnestrategier. Hun har i tillegg studert matematikkdidaktiske metoder fra Nederland og Singapore.