Hva dreier dramaturgisk didaktikk seg om og hvordan kan lærere iscenesette undervisning? I denne boken viser forfatterne hva det innebærer å ta regi i klasserommet. Det dreier seg om å utvikle læringsdriv og få klassen til å fungere som et godt fungerende ensemble. Denne reviderte utgaven er gjennomgående oppdatert mot nyere forskning og nye læreplanforventninger, og Jonas Yassin Iversen har bidratt med et kapittel om det mangfoldige klasserommet.
Hva dreier dramaturgisk didaktikk seg om og hvordan kan lærere iscenesette undervisning? I denne boken viser forfatterne hva det innebærer å ta regi i klasserommet. Det dreier seg om å utvikle læringsdriv og få klassen til å fungere som et godt fungerende ensemble. Denne reviderte utgaven er gjennomgående oppdatert mot nyere forskning og nye læreplanforventninger, og Jonas Yassin Iversen har bidratt med et kapittel om det mangfoldige klasserommet.
Kristin Helstad er professor i pedagogikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet og ved Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet. Forskningsinteressene hennes er knyttet til ledelse og skoleutvikling, arbeidsplasslæring, akademisk skriving og kvalitetsarbeid i høyere utdanning. Hun underviser i lærerutdanningene og i skolelederutdanningene.
Per Arne Øiestad er regissør og utdannet teaterlærer, og har arbeidet med drama på flere ungdoms- og videregående skoler. For tiden jobber han på Hartvig Nissens skole i Oslo. Øiestad har også regissert en rekke teateroppsetninger og skrevet flere artikler om drama og musikk. Sammen med Kristin Helstad vant Per Arne Øiestad Faglitterært forfatterstipend 2014 for prosjektet Læreren som leder. Verktøy for ledelse og læring i klasserommet.
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!