Denne innføringsboka er rettet mot deg som skal begynne eller som allerede har begynt på et KFK-kurs. Hovedmålet med boka er å gjøre din retur til skolebenken enklere. Boka er praktisk og pedagogisk rettet, og har et variert innhold. Den tar blant annet for seg hensikten med strategien, hva du kan forvente deg av et KFK-kurs, og hva som vil bli forventet av deg som student. Videre synliggjør den hvordan du kan kombinere det du lærer på KFK-kursene med den kompetansen du allerede innehar som lærer og med de erfaringene du har fra klasserommet. Boka har konkrete forslag til hvordan du, i etterkant av KFK-kurset, kan fortsette din faglige og profesjonelle utvikling gjennom for eksempel kunnskapsdeling på din arbeidsplass. Klasseromsforskning og læreren som forsker er andre tema i boka. I tillegg vil du finne praktiske tips og råd om for eksempel studieteknikk, lesing og skriving av akademiske tekster, litteratursøk, og hvordan du på best mulig måte kan kombinere lærerjobb og KFK-studier. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2019
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202633370
Kategorier: Høyere utdanning, Pedagogikk og lærerutdanning
Om Cappelen Damm
Denne innføringsboka er rettet mot deg som skal begynne eller som allerede har begynt på et KFK-kurs. Hovedmålet med boka er å gjøre din retur til skolebenken enklere. Boka er praktisk og pedagogisk rettet, og har et variert innhold. Den tar blant annet for seg hensikten med strategien, hva du kan forvente deg av et KFK-kurs, og hva som vil bli forventet av deg som student. Videre synliggjør den hvordan du kan kombinere det du lærer på KFK-kursene med den kompetansen du allerede innehar som lærer og med de erfaringene du har fra klasserommet. Boka har konkrete forslag til hvordan du, i etterkant av KFK-kurset, kan fortsette din faglige og profesjonelle utvikling gjennom for eksempel kunnskapsdeling på din arbeidsplass. Klasseromsforskning og læreren som forsker er andre tema i boka. I tillegg vil du finne praktiske tips og råd om for eksempel studieteknikk, lesing og skriving av akademiske tekster, litteratursøk, og hvordan du på best mulig måte kan kombinere lærerjobb og KFK-studier. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Jennifer Duggan er universitetslektor i engelsk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun spesialiserer seg i barne- og ungdomslitteratur, samt fankultur knyttet til ungdomsbøker og TV-serier.
Ingunn Ofte er universitetslektor i engelsk litteratur, kulturkunnskap, og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU i Trondheim. Hun har flere års undervisningserfaring fra grunnskole, videregående skole, og høyere utdanning.
Marthe Sofie Pande-Rolfsen er universitetslektor i engelsk litteratur og fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Hun har flere års erfaring med undervisning fra både grunnskole og høyere utdanning. Hennes forsknings- og undervisningsinteresser er tverrfaglige og er blant annet knyttet til litteratur og multimodale tekster, utvikling av språkferdigheter med et spesielt fokus på skriving, samt praktisk-estetiske tilnærminger til læring.
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!