Kjemi fagdidaktikk – Kjemi i skolen foreligger nå i 3. utgave. Den er tilpasset de siste endringer i skolens læreplaner, den har et nytt underkapittel om organisk kjemi, og litteraturen er oppdatert.
Boken er beregnet på kjemistudenter som tar praktisk-pedagogisk utdanning, studenter i lektor- og adjunktprogrammene i realfag, studenter som tar masterutdanning i naturfag, og praktiserende lærere. Boken viser hvorfor elever kan ha vansker med kjemifaget, og hvordan læreren kan danne et solid fundament for egen kjemiundervisning. Den tar blant annet opp kjemifagets egenart med et eget formelspråk, med makronivå og mikronivå.
Kjemi fagdidaktikk – Kjemi i skolen foreligger nå i 3. utgave. Den er tilpasset de siste endringer i skolens læreplaner, den har et nytt underkapittel om organisk kjemi, og litteraturen er oppdatert.
Boken er beregnet på kjemistudenter som tar praktisk-pedagogisk utdanning, studenter i lektor- og adjunktprogrammene i realfag, studenter som tar masterutdanning i naturfag, og praktiserende lærere. Boken viser hvorfor elever kan ha vansker med kjemifaget, og hvordan læreren kan danne et solid fundament for egen kjemiundervisning. Den tar blant annet opp kjemifagets egenart med et eget formelspråk, med makronivå og mikronivå.
669,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202446796
Antall sider: 208
Kategori: Naturvitenskapelige fag, Matematikk, realfag og teknologi
Merete Hannisdal er førstelektor ved Høgskolen i Oslo, Avdeling for lærerutdanning. Hun har lang erfaring fra undervisning i grunnskole og videregående skole. Hun har også arbeidet ved Skolelaboratoriet i kjemi, Universitetet i Oslo.
Merete har deltatt i nasjonalt fagplanarbeid og er medforfatter av Praktisk kjemi (1983), Praktisk miljøkjemi (1992), læreverket Kjemien stemmer 2KJ (1997) og 3KJ (1998), læreverket Eureka! – naturfag for ungdomstrinnet (2006) og Kjemi fagdidaktikk - Kjemi i skolen (2006).