Trenger vi egentlig foreldremøtene? Hvem er de til for, og hva skal de brukes til? Foreldre gruer seg og læreren kjeder seg – eller var det motsatt? Sånn trenger det ikke være. Et godt samarbeid mellom skolen og foreldrene har stor betydning for elevenes trivsel og læring. Med litt investering i forkant, tydelig mål og styrt opplegg kan foreldremøtene bli noe alle ser fram til.
Gøril B. Lyngstad er inspektør i Osloskolen. Hun har jobbet fem år i Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), mer enn 20 år i og med skole, er forelder til to barn, og opptatt av foreldresamarbeid.
Trenger vi egentlig foreldremøtene? Hvem er de til for, og hva skal de brukes til? Foreldre gruer seg og læreren kjeder seg – eller var det motsatt? Sånn trenger det ikke være. Et godt samarbeid mellom skolen og foreldrene har stor betydning for elevenes trivsel og læring. Med litt investering i forkant, tydelig mål og styrt opplegg kan foreldremøtene bli noe alle ser fram til.
Gøril B. Lyngstad er inspektør i Osloskolen. Hun har jobbet fem år i Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), mer enn 20 år i og med skole, er forelder til to barn, og opptatt av foreldresamarbeid.
189,-
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2021
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202720742
Antall sider: 116
Serienavn: Skoleserien
Kategori: Pedagogikk, Pedagogikk og lærerutdanning
Gøril B. Lyngstad er inspektør i Osloskolen. Hun har erfaring med foreldresamarbeid fra Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG), som lærer, rådgiver, avdelingsleder og som forelder til to barn.