Lærerveiledningen har en ryddig struktur, den inneholder faksimiler fra elevbøkene med forklaringer til oppgaver og tips til gjennomføring og differensiering. Her finnes forslag til hvordan ord, setningsmønstre og grammatiske strukturer øves inn og repeteres. Den har rikelig med motiverende spill, rim og regler, sanger og aktiviteter knyttet til temaet og språklæring. Hvert kapittel har en tydelig oversikt over innhold og ferdighetsmål, og tips til elevvurdering. Det er oversiktlig satt opp slik at du lett finner frem til materiale der du er i elevboka, og det er mange gode aktiviteter å velge på slik at du som lærer kan bruke det som passer best i din undervisning.
Lærerveiledningen har en ryddig struktur, den inneholder faksimiler fra elevbøkene med forklaringer til oppgaver og tips til gjennomføring og differensiering. Her finnes forslag til hvordan ord, setningsmønstre og grammatiske strukturer øves inn og repeteres. Den har rikelig med motiverende spill, rim og regler, sanger og aktiviteter knyttet til temaet og språklæring. Hvert kapittel har en tydelig oversikt over innhold og ferdighetsmål, og tips til elevvurdering. Det er oversiktlig satt opp slik at du lett finner frem til materiale der du er i elevboka, og det er mange gode aktiviteter å velge på slik at du som lærer kan bruke det som passer best i din undervisning.
Kristin er allmennlærer og har etterutdanning i IKT for lærere og Norsk - begynneropplæring med vekt på lesing og skriving. Nå er hun kontaktlærer på 1. trinn, Gystadmarka skole. Kristin har lang erfaring fra småskolen og god kjennskap til begynneropplæringen. Hun er opptatt av systematisk arbeid og varierte aktiviteter i språkarbeidet. Kristin brenner for engelskfaget og å gi elevene opplevelser gjennom språket.
Marianne Undheim Vestgård er lærer med engelsk i fagkretsen. Hun har lang undervisningserfaring fra alle trinn i barneskolen, og hun har god kjennskap til engelskundervisningens problemområder og utfordringer.