Boken gir en innføring i hvordan lærere kan variere og differensiere undervisningen for å nå mangfoldet av elever. Forfatteren presenterer teorier om differensiering og en felles skolemodell som favner alle elevenes behov på en systemisk og systematisk måte. Boken inneholder en rekke eksempler fra forskjellige fag og nivåer, samt mange praktiske strategier som lærere kan bruke til å planlegge, gjennomføre, vurdere og reflektere over differensiert undervisning i eget klasserom.
Målgruppen for boken er grunnskolelærere og lærerskolestudenter på alle trinn.
Boken gir en innføring i hvordan lærere kan variere og differensiere undervisningen for å nå mangfoldet av elever. Forfatteren presenterer teorier om differensiering og en felles skolemodell som favner alle elevenes behov på en systemisk og systematisk måte. Boken inneholder en rekke eksempler fra forskjellige fag og nivåer, samt mange praktiske strategier som lærere kan bruke til å planlegge, gjennomføre, vurdere og reflektere over differensiert undervisning i eget klasserom.
Målgruppen for boken er grunnskolelærere og lærerskolestudenter på alle trinn.
329,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2020
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202586393
Antall sider: 128
Kategori: Pedagogikk, Pedagogikk og lærerutdanning
Anmeldelser
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Denne boka tar opp spørsmålet om differensiering i skolen på en omfattende, men lettforståelig måte.
[...] Alt i alt er dette et opplysende og velskrevet verk, med et innhold som vil appellere sterkt til leserne og som gir svar på en rekke spørsmål mange av oss er opptatt av. Jeg er ikke i tvil om at denne boka vil inspirere og at den vil gi en både positiv og lærerik opplevelse.
Ella Cosmovici Idsøe, født 1975, er professor i psykologi ved Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa, Universitetet i Oslo. Sentrale forskningsinteresser er elever med stort læringspotensial, tilpasset opplæring, mobbing, sosiale og emosjonelle vansker og psykisk helse i skolen. Hun har publisert forskningsartikler, bøker og bokkapitler om mobbing og om elever med stort læringspotensial.