Samskaping, eller «co-creation», har de senere årene fått mye oppmerksomhet innen fagområder som strategi, markedsføring, merkevarebygging og innovasjonsledelse. Det handler om å skape konkurransefortrinn ved å fokusere på hvordan verdiskaping skjer i samspillet mellom organisasjonen og kundene.
Det samskapte merket undersøker – ved hjelp av casestudier som Barclays, Mozilla, Kraft, Yellowtail, Virgin og Danone – hvordan samskaping kan bidra til å hjelpe organisasjoner med å være nytenkende i forhold til kundene sine, ved bruk av både personlige og nettbaserte tilnærmingsmåter. Boken gir verdifull innsikt for yrkesutøvere innen markedsføring og merkevarebygging, enten de er nye i forhold til denne måten å arbeide på eller er på jakt etter ideer for å bedre kunne forstå temaet.
Samskaping, eller «co-creation», har de senere årene fått mye oppmerksomhet innen fagområder som strategi, markedsføring, merkevarebygging og innovasjonsledelse. Det handler om å skape konkurransefortrinn ved å fokusere på hvordan verdiskaping skjer i samspillet mellom organisasjonen og kundene.
Det samskapte merket undersøker – ved hjelp av casestudier som Barclays, Mozilla, Kraft, Yellowtail, Virgin og Danone – hvordan samskaping kan bidra til å hjelpe organisasjoner med å være nytenkende i forhold til kundene sine, ved bruk av både personlige og nettbaserte tilnærmingsmåter. Boken gir verdifull innsikt for yrkesutøvere innen markedsføring og merkevarebygging, enten de er nye i forhold til denne måten å arbeide på eller er på jakt etter ideer for å bedre kunne forstå temaet.
599,-
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202367299
Antall sider: 224
Oversatt av: Adrian Peretz
Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring, Jobb og ledelse
Nicholas Ind er forfatter, konsulent og førsteamanuensis ved Markedshøyskolen. Han har tidligere ledet Iconmedialabs konsulentavdeling i Sverige og drevet eget selskap i England. Ind har også skrevet Meaning at Work, The Corporate Image, Living the Brand og biografien til Terence Conran. Han har en doktorgrad i filosofi fra The European Graduate School i Sveits.