
Barn lager tekster
Marit Semundseth, Marit Holm Hopperstad
Av Marit Holm Hopperstad, 2005, Heftet
Tegning er ofte en del av undervisningsopplegget i småskolen. Det kan inngå som en selvstendig aktivitet eller som et element i arbeid med ulike temaer. Barna uttrykker sine interesser gjennom tegning. Noen ganger er det tegningen alene som bærer budskapet, andre ganger opptrer tegningene sammen med en skriftlig tekst.
Men hva innebærer det å tegne, og hvordan kan lærere forholde seg til de tegningene de møter? Forfatteren bygger på semiotisk teori og retter søkelyset mot tegning som en meningsskapende aktivitet. I norsk sammenheng representerer dette en ny måte å forholde seg til tegning på. Utgangspunktet er at barn har noe på hjertet som tegnere. De velger måter å tegne på som gir form til deres erfaringer, slik at de kan dele dem med andre.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-