Å skrive akademisk innebærer å orientere seg i et uoversiktlig og krevende landskap. Denne boka er et forsøk på å stake ut en kurs, peke på mulige veier og identifisere snublesteiner. Forfatteren tar for seg spørsmål knyttet til formålet med skrivingen og diskuterer hva som kjennetegner et godt akademisk språk. I boka rettes oppmerksomheten mot etiske, metodiske, politiske og praktiske dimensjoner ved forskeres skrivearbeid. I denne reviderte utgaven er alle referanser til de forskningsetiske retningslinjene, som kom i ny utgave 2021, oppdatert.
Å skrive akademisk innebærer å orientere seg i et uoversiktlig og krevende landskap. Denne boka er et forsøk på å stake ut en kurs, peke på mulige veier og identifisere snublesteiner. Forfatteren tar for seg spørsmål knyttet til formålet med skrivingen og diskuterer hva som kjennetegner et godt akademisk språk. I boka rettes oppmerksomheten mot etiske, metodiske, politiske og praktiske dimensjoner ved forskeres skrivearbeid. I denne reviderte utgaven er alle referanser til de forskningsetiske retningslinjene, som kom i ny utgave 2021, oppdatert.
Produktinformasjon
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2022
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202777630
Kategorier: Høyere utdanning, Pedagogikk, Språk og litteratur, Historie, religion og filosofi, Estetiske fag, Metode og studieteknikk, Pedagogikk og lærerutdanning, Samfunnsvitenskap
Solveig Østrem er professor i pedagogikk ved OsloMet – storbyuniversitetet. Hun har bidratt i en rekke bøker knyttet til barnehagefeltet, blant annet Barnet som subjekt (2012), Barnehagen som samfunnsinstitusjon (2018), Profesjonell uro (2018) og Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen (2023).
229,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!