Omtale
Bedre PR og kommunikasjon - en praktisk håndbok
Hvordan få gjennomslag i den offentlige debatten, overfor beslutningstakere og publikum? Bedre PR og kommunikasjon - en praktisk håndbok viser hvordan PR og strategisk kommunikasjon kan hjelpe deg til å gjennomføre ulike typer kommunikasjonstiltak til fordel for egen organisasjon.
I tillegg til å gi mange gode råd, er boka også en praktisk arbeidsbok hvor forfatterne leder deg gjennom prosessen frem til en konkret plan for et kommunikasjonstiltak. Du lærer å lage en strategi med mål, målgrupper, budskap og virkemidler.
Med sin praktiske tilnærming legger forfatterne mer vekt på hvordan vi kan endre oppfatninger, holdninger og handlinger enn det er vanlig i innføringsbøker i PR og strategisk kommunikasjon. De praktiske rådene bygger på aktuell forskning og samfunnsvitenskapelig forståelse.
Boka gir innsikt i rett valg av kanaler og verktøy, uavhengig av om disse er digitale eller analoge, nye eller gamle.
Anmeldelser
Bedre PR og kommunikasjon - en praktisk håndbok
«... boka kommer stort sett godt ut av det, og innsiktene fremstår som nyttige. Mye er forfatternes fortjeneste, fordi de evner å forklare vanskelig stoff. Forfatterne henter også inn metodekunnskap. Det er bra, fordi det er nødvendig for å forstå hvordan folk opplever og bruker kommunikasjon, og effekten av den.»
Øystein Pedersen Dahlen er førstelektor i PR og strategisk kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Han er spesielt opptatt av koblingen mellom praktisk PR, samfunnsvitenskap og den historiske utviklingen av faget. Dahlen har erfaring fra kommunikasjonsarbeid ved blant annet Universitetet i Oslo, Norges forskningsråd og Kirkens Nødhjelp.
Thor Erik Skarpen er pressesjef i Bane NOR. Skarpen har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i Jernbaneverket; han har vært rådgiver i Burson-Marsteller og i Helsedirektoratet; informasjonssjef i Ernæringsrådet og generalsekretær i Unge Venstre.