Elever med akademisk talent i skolen (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 184
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202419325
Kategori: Fagbøker og Utdanningsvitenskap
Fag: Pedagogikk og elevkunnskap, Spesialpedagogikk
Nivå: Akademisk
Omtale: Elever med akademisk talent i skolen
Hvordan vet man om en elev har akademisk talent, og hva kan skolen gjøre for å motivere og stimulere akademiske talenter? Hva innebærer det for elevene å ha et slikt talent, og skille seg sterkt fra de andre elevene i kognisjon og interesser?

Elever med akademisk talent i skolen beskriver særtrekk ved elever med akademisk talent for språk, matte og naturfag. Den inneholder en rekke konkrete metoder og strategier som lærere kan ta i bruk i klasserommet for å tilpasse undervisningen slik at elevene får faglige utfordringer og utvikler seg. Forfatteren presenterer også verktøy pedagoger kan ta i bruk for å identifisere talentene. I boken beskriver forfatteren mulige psykososiale problemer de talentfulle elevene kan utvikle, og hvordan skole og foreldre kan samarbeide om å skape et inkluderende læringsmiljø som ivaretar barnas sosiale og emosjonelle behov.

Boka egner seg for studenter i spesialpedagogikk, og for spesialpedagoger, lærere og andre som møter elever med akademisk talent i skolen. Den vil også være nyttig for foreldre til barn med akademisk talent.

Til toppen

Flere bøker av Ella Cosmovici Idsøe:

Du vil kanskje også like

Anmeldelser av Elever med akademisk talent i skolen

Endelig ny bok fra Ella Idsøe «Elever med akademisk talent i skolen»

"Ja, denne har jeg visst om en stund, men det tar jo ofte litt tid fra skriveprosess til en bok er tilgjengelig i bokhandelen. Endelig er imidlertid den rykende ferske boken fra Ella C. Idsøe om evnerike elever bestillingsklar. Hurra!"Krumelurebloggen 27/7/14Les hele anmeldelsen

Til toppen

Om forfatter
Ella Idsøe er Førsteamanuensis i psykologi ved NSLA, Universitetet i Stavanger. Hun har en Phd med temaet Identifisering av og klasseromstiltak for evnerike barn; er medforfatter av boken Våre evnerike barn (Kristiansand: Høyskoleforlaget, 2011), og har bred erfaring i arbeid med evnerike barn. I forskningsprosjektet “Skoleklar” (2011-2014) leder hun et delprosjekt som omhandler barn med høyt akademisk potensiale.