Makt og påvirkningskraft (Heftet)

Hvordan få gjennomslag på jobben

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 186
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202381998
Kategori: Samfunnsvitenskap , Jobb og ledelse og Fagbøker
Fag: Markedsføring, Organisasjon og ledelse, Salg og PR, Samfunnsvitenskap
Nivå: Akademisk
Omtale: Makt og påvirkningskraft
Hva skal til for å få makt og påvirkningskraft på jobb? Vi deltar alle i «maktspillet», enten vi vil det eller ikke. Og noen lykkes bedre enn andre.

Boken Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben forklarer hvordan man kan bygge opp makt og påvirkningskraft på jobb. Boken beskriver hva som gir makt og hva makten gjør med oss, og den gir deg en rekke ulike teknikker for å oppnå større påvirkningskraft. I boken beskrives også flere titalls eksperimenter som forfatteren selv har utført i samarbeid med sine studenter. Eksperimentene demonstrerer hva som skal til for å lykkes med å bygge makt og påvirkningskraft i praksis.

I denne boken gis ikke metoder for å føre andre bak lyset, men metoder for å kommunisere – verbalt og nonverbalt – på en slik måte at man får bedre muligheter til å få gjennomslag for det man ønsker.

Til toppen

Andre utgaver

Makt og påvirkningskraft
Bokmål Ebok 2014
Anmeldelser av Makt og påvirkningskraft

Smiger virker

Makt og påvirkning Lik det eller ikke. Smiger er en av de påvirkningsteknikkene som gir økt påvirkningskraft på jobben. Det kan være ukomfortabelt å snakke om makt, og da særlig sin egen makt. Men makt og maktspill finnes, og vi deltar alle sammen. Bevisst eller ubevisst. Lik det eller la være. I den nye boken Makt og påvirkningskraft. Hvordan få gjennomslag på jobben, innleder Linda Lai, professor i ledelse og organisasjonspsykologi ved Handelshøyskolen BI med å vise til den kjente maktforskeren Jeffrey Pfeffer, professor ved Stanford Graduate School of Business. Pfeffer er blant dem som tør å si høyt at det ikke er nok å gjøre en god jobb for å lykkes på jobben. Du må i tillegg beherske maktspillet, et spill der det pågår en kamp om sosial makt og påvirkningskraft.Anita Myklemyr, Ukeavisen LedelseLes hele anmeldelsen

Til toppen

Om forfatter
Linda Lai er professor ved Institutt for ledelse og organisasjon på Handelshøyskolen BI, der hun er tilknyttet faggruppen for organisasjonspsykologi. Lai forsker og underviser om makt, påvirkning, innflytelse, beslutninger, kompetanseledelse og motivasjon. Hun er også en svært etterspurt foredragsholder innen disse feltene. I tillegg til omfattende vitenskapelig produksjon har Lai også skrevet bøkene Strategisk kompetanseledelse og Dømmekraft.

Fagprofil på BI: http://www.bi.no/bizreview/faglige-profiler/linda-lai/
Personlig blogg: http://lindalaiblog.wordpress.com
Twitter-profil: @LindaLaiProf