Forretningsforståelse (Heftet)

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2016
Antall sider: 472
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202490652
Kategori: Matematikk, realfag og teknologi , Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Fagbøker
Fag: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag, Akademisk, Organisasjon og ledelse, Akademisk, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag, Matematikk, realfag og teknologi, Akademisk, Innovasjon, Akademisk, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag
Nivå: Akademisk, Høgskole/universitet, Akademisk
Omtale: Forretningsforståelse
Velkommen til organisasjons- og næringslivet! Hensikten med denne boka er å gi innsikt i viktige temaer i arbeidslivet for alle som har begrenset bakgrunn fra organisasjonslivet eller som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse.

Det å ha forretningsforståelse er viktig for å kunne bidra til en organisasjon og lykkes i arbeidslivet. Denne boka har en logisk oppbygning og følger arbeidsprosessen i utviklingen av en forretningsplan. Mer spesifikt gir den innsikt i både forretningsideer og -modeller, forretningsplanlegging og forretningsdrift. Den er skrevet med morsomme og oppdaterte eksempler og anekdoter, men har samtidig et godt teoretisk fundament med en rekke referanser. Boka dekker alle sentrale emner knyttet til samfunnsfag i rammeplanen for ingeniørutdanning, men kan også brukes av andre som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse.

Til toppen

Om forfatter

Tale Skjølsvik har en doktorgrad i strategi fra BI og jobber som førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Hun har bred forelesererfaring innen strategi, markedsføring, entreprenørskap og økonomi på bachelor- og masternivå. Skjølsvik har erfaring som konsulent fra Bain & Company i Stockholm og Gemini Consulting (nå Cap Gemini) og jobber også som foredragsholder. Hennes forskningsinteresser inkluderer strategi i kunnskapsintensive tjenestebedrifter og innkjøp av konsulenttjenester. Skjølsvik har publisert artikler i ledende internasjonale tidsskrifter som California Management Review, The Service Industries Journal og The Academy of Management Proceedings.

Kari H. Voldsund er sivilingeniør og foreleser innenfor innovasjon, ledelse og økonomi ved Høgskolen i Bergen. Hun har ti års erfaring fra ulike stillinger innen salg eller markedsføring og har jobbet med dagligvare, storhusholdning, offshore, forsvaret og bolig. På fritiden er Kari aktiv og bruker mye av sin tid på klatring, ski, svømming og yoga i tillegg til å følge opp sine fire barn.