Meny

Handlekurv

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Priser

Alle utgifter i forbindelse med kjøpet, samt frakt, vil fremgå av ordrebekreftelsen. Prisene er inkludert merverdiavgift for varer der dette er aktuelt. Totalbeløpet for kjøpet vil fremkomme før bestillingen godkjennes av kunden. Ordresammendraget vil også informere om de eventuelle rabatter som gjelder for den enkelte ordre eller vare, og hvilke prisavslag rabatten utløser. Alle utgifter i forbindelse med kjøpet samt frakt vil fremgå av ordrebekreftelsen og ordresammendraget.

Salg- og leveringsbetingelser

Salg- og leveringsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra cappelendamm.no. For å handle på cappelendamm.no må kunden være fylt 18 år. Alle kjøp via nettstedet registreres og bekreftes av kunden.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

Bestilling

Din bestilling er bindende når ordren din er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss på tanum.no eller i vår øvrige markedsføring. Når vi mottar din bestilling, vil vi automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen som du har oppgitt.

Vi er opptatt av å gi god og korrekt informasjon på nettsidene våre, men tar forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på nettstedet eller i vår øvrige markedsføring.

Porto privatkunder

  • Alle bestillinger på kr 295,- eller høyere, sendes portofritt med B-post eller servicepakke.
  • Alle bestillinger under kr 295,- koster kr 29,- med B-post eller servicepakke.
  • Forsendelser med A-post koster kr. 49,-.
  • Alle forsendelser til Svalbard koster kr. 150,-

Porto bedriftskunder

Alle bestillinger under kr 295,- belastes med kr 49,- i porto for bedriftspakke og kr 29,- for servicepakke. Alle bestillinger fra kr 295,- til kr 999,- belastes med kr 29,- i porto for bedriftspakke, servicepakke sendes portofritt. Alle bestillinger på kr 1000,- eller høyere sendes portofritt, uavhengig av leveringsmåte.

Betaling

Alle kjøp av varer på nettstedet krever at kunden er innlogget.

Kunden kan betale med bank- eller kredittkort; Visa eller MasterCard eller med faktura. Privatpersoner som handler for mer enn 2000,- må betale med Visa eller MasterCard.

Levering

Avhengig av postgangen, vil kunden normalt motta varene fra cappelendamm.no i løpet av 2–5 arbeidsdager etter at vi har registrert ordren. Leveringstiden for utenlandske titler vil variere, og vi ser at leveringstiden i enkelte tilfeller kan ta inntil 14 dager. Vi har ansvaret for varene inntil du mottar dem.

  • Leveringsadresse er i henhold til kundens egne opplysninger. Merk at leveringsadresse kan endres ved registrering av den enkelte ordre.
  • Levering skjer kun til norske adresser.
  • Alle ordre til privatkunder under 1 kg sendes som B-post, mens ordre over 1 kg  sendes som Servicepakke. Kunden får da hentelapp i posten, og må hente pakken på post i butikk eller postkontor.
  • Bedriftskunder kan velge mellom Servicepakke som da må hentes på post i butikk eller postkontor (kunden får hentelapp fra Posten), eller velge Bedriftspakke hvor levering skjer til bedriftens gateadresse mellom kl 0800 og 1600.

Del-levering

Kunden vil kun få kortbelastning eller faktura på de varene som faktisk leveres. Er varer midlertidig utsolgt, vil vi ettersende disse så snart de er på lager med separat kortbelastning eller faktura for denne leveransen. Kunden belastes ikke for merkostnadene ved forsendelse som følge av del-leveranser.

Forsinkelser

Siden vi ikke lagerfører bøker men bestiller daglig, er vi avhengige av at leveransene til oss fungerer. Iblant hender det at bøker blir forsinket, og det betyr at ekspederingen av bestillingen din kan ta litt lenger tid enn beregnet. Vi kan derfor ikke garantere at bøkene kommer fram til en bestemt dag. Vi kan heller ikke utbetale erstatning ved en eventuell forsinkelse. Leveringsproblemer som vi kjenner til, får du alltid informasjon om.

Kontroll av leveranse

Etter at leveransen er mottatt, bør kunden undersøke om varene er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varene er blitt skadet under transporten, eller om varene ellers har feil eller mangler.

Retur og reklamasjon

Kunder som feilbestiller varer, kan returnere varene til SentralDistribusjon AS. Kunden må selv betale returporto ved feilbestillinger. Portokostnader krediteres ikke.

Angrerett gjelder kun for kjøp foretatt av forbrukere og på de betingelser som følger av angrerettloven. Kunder som opptrer i næring har ikke retur- eller angrerett.

Er varen feilsendt, har fått en skade, eller dersom varen på annen måte ikke er levert i samsvar med bestilling, vil cappelendamm.no betale returporto.

 

Varer returneres til:

SentralDistribusjon AS

Returavdeling cappelendamm.no

0540 Oslo

Angrerett

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varen ved returlevering til SentralDistribusjon AS være i samme stand som ved levering til kunden. Varene returneres om mulig i originalemballasjen sammen med angrerettskjema og kopi av faktura.

 

Angreretten gjelder ikke for forseglede varer dersom forseglingen er brutt.

Salgspant og tvister

Cappelendamm.no har salgspant i de leverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle renter og omkostninger er betalt i sin helhet. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden bringe saken inn for Forbrukerrådet. Alle tvister skal løses etter norsk rett. For norske privatkunder gjelder at dersom saken bringes inn for domstolene, skal den avgjøres i kjøpers verneting, det vil normalt si i nærheten av der kunden bor.