Kunnskap om skriveutvikling og tiltak for å avhjelpe skrivevansker er mindre i fokus enn leseutvikling og lesevansker. Derfor presenterer forfatterne ny vitenskapelig innsikt fra egen forskning på emnet.
Boka legger spesielt vekt på tiltak for barn i risiko for skrivevansker i barnehage og skole og henvender seg til lærere og spesialpedagoger.
Kunnskap om skriveutvikling og tiltak for å avhjelpe skrivevansker er mindre i fokus enn leseutvikling og lesevansker. Derfor presenterer forfatterne ny vitenskapelig innsikt fra egen forskning på emnet.
Boka legger spesielt vekt på tiltak for barn i risiko for skrivevansker i barnehage og skole og henvender seg til lærere og spesialpedagoger.
Hilde Christine Hofslundsengen, , født 1973, er professor i pedagogikk ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet. Hun er utdannet logoped og forsker på ulike temaer innen språk- og skriftspråkutvikling. Temaet for hennes doktoravhandling var betydningen av barns tidlige skriving. Hun er medlem av Nordic Early Literacy Network.
Kari-Anne B. Næss, født 1971, er professor i spesialpedagogikk ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo og professor II ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Hun har mangeårig praksiserfaring som allmennlærer, spesialpedagog og logoped. I sin forskning er hun hovedsakelig opptatt av kommunikasjon og språk hos barn og unge med typisk og atypisk utvikling.
329,-
Kjøp eller lei boka påAllvit tilbyr landets største utvalg av digitale fag- og lærebøker. Eboka er universelt utformet, tilpasser seg skjermen og har utvidede funksjoner som fullt søk, notat- og markeringsfunksjon og kildehenvisningsfunksjon. Enkelt, praktisk og studievennlig!