Læreren som matematikkstudent gir praktiske tips og råd til deg som studerer matematikk i lærerutdanningen, enten gjennom Kompetanse for kvalitet, eller som ordinær lærerstudent. Dersom du er usikker på hvordan matematikk er som fag, eller du lurer på hvor du kan finne matematikkdidaktiske ressurser, vil forfatterne vise deg gode arbeidsmåter og ressurser som kan brukes i studiet. Ulike digitale verktøy vil også bli presentert. Gjennom å lese denne boka, vil du få en innføring i hva det vil si å være student i matematikkdidaktikk. Boka fremhever også viktigheten av kunnskapen du har med deg inn i studiet, som for eksempel lang erfaring fra arbeid i skolen. Denne boka er en håndbok og gir studentene et solid grunnlag for å få maksimalt utbytte av matematikkstudiet.
Læreren som matematikkstudent gir praktiske tips og råd til deg som studerer matematikk i lærerutdanningen, enten gjennom Kompetanse for kvalitet, eller som ordinær lærerstudent. Dersom du er usikker på hvordan matematikk er som fag, eller du lurer på hvor du kan finne matematikkdidaktiske ressurser, vil forfatterne vise deg gode arbeidsmåter og ressurser som kan brukes i studiet. Ulike digitale verktøy vil også bli presentert. Gjennom å lese denne boka, vil du få en innføring i hva det vil si å være student i matematikkdidaktikk. Boka fremhever også viktigheten av kunnskapen du har med deg inn i studiet, som for eksempel lang erfaring fra arbeid i skolen. Denne boka er en håndbok og gir studentene et solid grunnlag for å få maksimalt utbytte av matematikkstudiet.
259,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2018
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202579012
Antall sider: 88
Kategori: Naturvitenskapelige fag, Pedagogikk og lærerutdanning, Matematikk, realfag og teknologi
Anita Movik Simensen er førsteamanuensis i spesialpedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet. Hun er nasjonal representant i det nordiske nettverket for spesialundervisning i matematikk. Hennes forskningsinteresse er knyttet til inkluderende læringsmiljø i matematikk, herunder både elever med matematikkvansker og elever med stort læringspotensial. Hun er opptatt av elevers bruk av ulike modaliteter i arbeidet med matematikk og har publisert en rekke internasjonale forskningsartikler.
Linda G. Opheim er universitetslektor i matematikkdidaktikk ved Universitetet i Agder. Hun underviser på lærerutdanningen, og har i sin forskning fokus på oppgavedesign og lærerens perspektiv. Linda har bakgrunn som allmennlærer og har jobbet flere år i grunnskolen som lærer.