Laster...
Av Aslaug Andreassen Becher, 2009, Heftet
• Hvilket mangfold av fortellinger ser vi – og hvilke åpner vi for?
• Hvordan kan tenkning om språk, makt og dekonstruksjon utfordre vår yrkespraksis?
• Hvilken plass har religion og etikk – og hvilken skal den ha?
• Hvordan er det estetiske en del av – og en ressurs i – en mangfoldig barnehage?
• Hvordan kan mangfold komme til uttrykk i foreldresamarbeidet?
• Hvordan kan vi være deltagere i et rikt, trygt og utfordrende oppvekstmiljø for alle barn?
Her møter du engasjerte stemmer fra fagmiljøet ved Høgskolen i Oslo, med hver sine erfaringer, synspunkter og teoretiske innfallsvinkler. Ulike utgangspunkt, ulike identiteter og ulike utfordringer gir hver enkelt av oss unike kompetanser. I boken er det faglig bredde, teoretisk spenn og plass for erfaringer og praksisstemmer. Høgskolen i Oslo ligger midt i storbyen og har knutepunktfunksjon når det gjelder flerkulturelt arbeid innenfor Norgesnettet. Høgskolens førskolelærerutdanning arbeider med en sammensatt gruppe studenter og har også tilbud skreddersydd for yrkesutøvere med spesiell tilknytning til storby- og minoritetsperspektivet.
• Hvilket mangfold av fortellinger ser vi – og hvilke åpner vi for?
• Hvordan kan tenkning om språk, makt og dekonstruksjon utfordre vår yrkespraksis?
• Hvilken plass har religion og etikk – og hvilken skal den ha?
• Hvordan er det estetiske en del av – og en ressurs i – en mangfoldig barnehage?
• Hvordan kan mangfold komme til uttrykk i foreldresamarbeidet?
• Hvordan kan vi være deltagere i et rikt, trygt og utfordrende oppvekstmiljø for alle barn?
Her møter du engasjerte stemmer fra fagmiljøet ved Høgskolen i Oslo, med hver sine erfaringer, synspunkter og teoretiske innfallsvinkler. Ulike utgangspunkt, ulike identiteter og ulike utfordringer gir hver enkelt av oss unike kompetanser. I boken er det faglig bredde, teoretisk spenn og plass for erfaringer og praksisstemmer. Høgskolen i Oslo ligger midt i storbyen og har knutepunktfunksjon når det gjelder flerkulturelt arbeid innenfor Norgesnettet. Høgskolens førskolelærerutdanning arbeider med en sammensatt gruppe studenter og har også tilbud skreddersydd for yrkesutøvere med spesiell tilknytning til storby- og minoritetsperspektivet.
"En av styrkene ved denne boka er at den bidrar med nok ulike innfallsvinkler til at boka kan danne utgangspunkt for fruktbare diskusjoner i student- og kollegagrupper."
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Pedagogisk bokorm, 3/2009
Aslaug Andreassen Becher er førstelektor i pedagogikk ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning, OsloMet – storbyuniversitetet. Hun har bakgrunn fra undervisning og forskning i barnehagelærer- utdanningen og grunnskolelærer- utdanningen. Hennes hovedområder for forskning og utviklingsarbeid har vært knyttet til kulturelt mangfold i barnehage, skole og lærerutdanning. De siste årene har problemstillinger knyttet til rom for barn, fysisk miljø, kropp og materialitet vært dominerende. Hun underviser ved masterutdanning i grunnskolelærerutdanningen og har vært med på å utvikle masteremne i begynneropplæring. Hun har publisert bøker og artikler nasjonalt og internasjonalt innen de nevnte hovedområdene for forskning og utviklingsarbeid.