Friluftslivspedagogikk redegjør for teoretisk og praktisk kunnskap knyttet til ulike friluftslivskontekster. Boka tar for seg spørsmål knyttet til danning, undervisning og læring. Danning i denne sammenheng omhandler kunnskap, verdier og holdninger til natur og mennesker. Undervisning omhandler planlegging, gjennomføring og evaluering for læring i autentiske situasjoner i natur, mens læring her involverer læring, i, om og gjennom natur og av natur.
Målgruppen for boka er lærerutdannere/forskere og studenter innen faget friluftsliv.
Friluftslivspedagogikk redegjør for teoretisk og praktisk kunnskap knyttet til ulike friluftslivskontekster. Boka tar for seg spørsmål knyttet til danning, undervisning og læring. Danning i denne sammenheng omhandler kunnskap, verdier og holdninger til natur og mennesker. Undervisning omhandler planlegging, gjennomføring og evaluering for læring i autentiske situasjoner i natur, mens læring her involverer læring, i, om og gjennom natur og av natur.
Målgruppen for boka er lærerutdannere/forskere og studenter innen faget friluftsliv.
409,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202575830
Antall sider: 170
Kategori: Pedagogikk, Pedagogikk og lærerutdanning
Linda Hallandvik arbeider som førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet, campus Sogndal. Hun underviser på bachelor og master friluftsliv. Veiledning på bre og snø er hennes hovedvirke. Hun forsker på læring, ledelse og beslutningsprosesser i komplekse og dynamiske omgivelser.
Jannicke Høyem arbeider som førstelektor ved Norges idrettshøgskole og underviser på bachelor og deltidstudier i friluftsliv. Hennes forsknings- og utviklingsarbeid har fokus på fagdidaktikk for voksne, praktisk kunnskap og relasjoner mellom mennesker og natur, blant annet gjennom stedstilknytning og livskvalitet. Høyem har bred erfaring fra arbeid med ferdsel og opphold i vinterfjellet og hvordan dette kan formidles og forstås.