Laster...
Av Hans-Jørgen Wallin Weihe, 2019, Heftet
Hva er doping? Hvem doper seg, og hvorfor? Hvordan kan vi forebygge bruk av dopingmidler?
Doping – Avhengighet, forfengelighet og ytelse belyser doping i ulike miljøer og områder av samfunnet, herunder innen idretten og i kroppsbyggermiljøer, i arbeidslivet, blant studenter og i ungdomsmiljøer. De til sammen 11 forfatterne presenterer oppdatert og ny innsikt i blant annet årsaker til og virkninger av bruk av dopingmidler, ikke-medisinsk bruk av anabole-androgene steroider (AAS), forholdet mellom bruk, misbruk og avhengighet og forebygging og behandling. Antologien gir også et historisk tilbakeblikk på bruken av dopingmidler i krig og krisesituasjoner.
Boken er skrevet for studenter som tar bachelor, master eller videreutdanning innen helse- og sosialfag, samfunnsvitenskapelige fag, idrettsfag, politifag, kriminalomsorg og innenfor Forsvaret. Forskere og andre som arbeider med dopingproblematikk, vil også ha nytte av den.
Hva er doping? Hvem doper seg, og hvorfor? Hvordan kan vi forebygge bruk av dopingmidler?
Doping – Avhengighet, forfengelighet og ytelse belyser doping i ulike miljøer og områder av samfunnet, herunder innen idretten og i kroppsbyggermiljøer, i arbeidslivet, blant studenter og i ungdomsmiljøer. De til sammen 11 forfatterne presenterer oppdatert og ny innsikt i blant annet årsaker til og virkninger av bruk av dopingmidler, ikke-medisinsk bruk av anabole-androgene steroider (AAS), forholdet mellom bruk, misbruk og avhengighet og forebygging og behandling. Antologien gir også et historisk tilbakeblikk på bruken av dopingmidler i krig og krisesituasjoner.
Boken er skrevet for studenter som tar bachelor, master eller videreutdanning innen helse- og sosialfag, samfunnsvitenskapelige fag, idrettsfag, politifag, kriminalomsorg og innenfor Forsvaret. Forskere og andre som arbeider med dopingproblematikk, vil også ha nytte av den.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Hans-Jørgen Wallin Weihe (f. 1951) er professor i sosialt arbeid og historiker ved Høgskolen i Innlandet, utdanningen for spesialpedagogikk i Lillehammer. Han er faglig leder for videreutdanningen i problemskapende dataspill og spilleavhengighet. Hans arbeidsfelt omfatter undervisning og forskning om rus- og avhengighetsspørsmål, barnevern, etikk, historie og minner. Tidligere var han ansatt ved sosialarbeiderutdanningen i Sogndal, Stavanger og ved Høgskolen i Lillehammer (nå Høgskolen i Innlandet). I tillegg har han undervist og sensurert ved en rekke norske og utenlandske læresteder, og han står bak publikasjoner om et bredt spekter av temaer, som kommunikasjon, rus, avhengighet og historie.