Denne boka handler om å drive utviklings- og endringsarbeid i tilknytning til barnehagens pedagogiske praksis gjennom aksjonsforskning som arbeidsform. Aksjonsforskning er en arbeidsform som er preget av involvering og samskapte læringsprosesser ut fra et ønske om en kritisk vurdering og nødvendig endring av den pedagogiske praksisen i barnehagen.
Aksjonsforskning på mange vis har både et teoretisk og et praktisk perspektiv. For å drive godt utviklingsarbeid i barnehagen må en kjenne til de teoretiske grunnlagene for de valgene som blir gjort i praktisk utviklingsarbeid i barnehagen. De praktiske valgene framkommer og diskuteres i de kapitlene som tar for seg aksjonsforskning i fire ulike barnehager. Boka er fagfellevurdert.
Denne boka handler om å drive utviklings- og endringsarbeid i tilknytning til barnehagens pedagogiske praksis gjennom aksjonsforskning som arbeidsform. Aksjonsforskning er en arbeidsform som er preget av involvering og samskapte læringsprosesser ut fra et ønske om en kritisk vurdering og nødvendig endring av den pedagogiske praksisen i barnehagen.
Aksjonsforskning på mange vis har både et teoretisk og et praktisk perspektiv. For å drive godt utviklingsarbeid i barnehagen må en kjenne til de teoretiske grunnlagene for de valgene som blir gjort i praktisk utviklingsarbeid i barnehagen. De praktiske valgene framkommer og diskuteres i de kapitlene som tar for seg aksjonsforskning i fire ulike barnehager. Boka er fagfellevurdert.
499,-
Bla i boka
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2019
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202612986
Antall sider: 230
Kategori: Pedagogikk
Anmeldelser
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
Det merkes at bokas redaktør, som også er hovedforfatter, er en erfaren forsker og skribent. [...] fordi de ulike kapitlene bygger på hverandre på en god måte og forfatterne også henviser til det som er skrevet i de tidligere kapitlene, får boka likevel et helhetlig preg. Noe som bidrar til dette helhetlige preget, er at hvert kapittel er skrevet over samme mal: en god innledning med et klart formål, gode underkapitler som hjelper leseren til å orientere seg, og en avslutning som trekker linjene tilbake til kapittelets formål.
Kjell Aage Gotvassli er pedagog med doktorgrad innen organisatorisk læring fra Copenhagen Business School. Han har skrevet en rekke artikler og bøker innen ledelse, kunnskapsutvikling og strategi. Han er i dag professor emeritus ved Nord universitet.