Formålet med boka Å utforske praksis – grunnskolen er å inspirere til profesjons- og organisasjonslæring i grunnskolen. Boka drøfter skolen i kunnskapssamfunnet og presenterer teorier og forskning om profesjons- og organisasjonslæring, likeledes om samspill og læring. Konkrete praksisepisoder analyseres, og det gis eksempler på hvordan skolen kan utforske for å kvalitetsutvikle daglig praksis. Se også egen temaside for alle bøkene i serien.
Formålet med boka Å utforske praksis – grunnskolen er å inspirere til profesjons- og organisasjonslæring i grunnskolen. Boka drøfter skolen i kunnskapssamfunnet og presenterer teorier og forskning om profesjons- og organisasjonslæring, likeledes om samspill og læring. Konkrete praksisepisoder analyseres, og det gis eksempler på hvordan skolen kan utforske for å kvalitetsutvikle daglig praksis. Se også egen temaside for alle bøkene i serien.
489,-
Om forfatterenProduktinformasjon
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2011
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202338060
Antall sider: 208
Kategori: Pedagogikk
Anmeldelser
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 299,-
«Boka «Å utforske praksis - grunnskolen» satser høyt i nettopp å ville utforske praksis. Den inneholder gode og relevante oppgaver, og eksemplene er konkrete og lette å ta tak i. [...] Da jeg bladde i boka første gang og begynte å lese den, var min første tanke «at de tør!». Etter å ha lest boka er jeg glad for at de turte.»
Ruth Jensen er professor i utdanningsledelse ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Hun forsker på og underviser innen temaer som skoleledelse, institusjonelt arbeid, reformarbeid, skolelederutdanning og forskende partnerskap og har bidratt med en rekke ulike typer publikasjoner innen disse områdene. Hun har ledet og bidratt i flere nasjonale og internasjonale forskningsprosjekter og nettverk.