Vinnende verdiforslag (Heftet)

Hvordan skape produkter og tjenester som kundene vil ha

Forfatter:

, , og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 320
Illustratør: Papadakos, Trish
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Originaltittel: Value Proposition Design. How to create products and services customers want
Oversatt av: Engetrøen, Ragnhild
ISBN/EAN: 9788202487072
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Fagbøker
Fag: Innovasjon, Markedsføring, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale: Vinnende verdiforslag
Vinnende verdiforslag er en lærebok som viser deg hvordan du kan skape produkter og tjenester som kundene har lyst til å kjøpe.

Boken er nyttig lesestoff for deg som har vært frustrert over bedriftsmøter som består av endeløse samtaler, over dyre produktlanseringer som feilet, eller over en god idé som aldri ble realisert. Boken kan hjelpe deg til å forstå mønstrene i gode verdiforslag, å komme nærmere kundene og å unngå å kaste bort tid på ideer som ikke vil fungere. Her vil du lære den enkle, men omfattende, prosessen det er å designe og teste verdiforslag. På den måten kan du tilby produkter og tjenester som passer kundens behov uten å måtte gjette deg frem.

Boken viser ved hjelp av praktiske øvelser, illustrasjoner og verktøy hvordan du kan forbedre et produkt, en tjeneste eller en forretningsidé.

Til toppen

Om forfatter
Greg Bernarda har en MBA fra Oxford Saïd og er sertifisert Strategyzer business model coach. Han& har samarbeidet med selskaper som Colgate, Volkswagen, Harvard Business School og Capgemini i deres programmer for strategi og innovasjon. Alexander Osterwalder har en ph. fra Handelshøyskolen ved Universitetet i Lausanne, Sveits. Han er entreprenør, foredragsholder og utvikler av nye forretningsmodeller. Sammen med professor Yves Pigneur har han utviklet Business Model Canvas, et praktisk verktøy til visualisering og utvikling av forretningsmodeller. Yves Pigneur har en doktorgrad fra Universitetet i Naumur, Belgia og er professor ved Handelshøyskolen ved Universitetet i Lausanne, Sveits. Sammen med Alexander Osterwalder har han utviklet Business Model Canvas, et praktisk verktøy til visualisering og utvikling av forretningsmodeller. Pigneur er en etterspurt foredragsholder og gjesteforeleser. Alan Smith er designer og har arbeidet med film, tv, bøker og nettbaserte løsninger. Smith er hovedansvarlig for formgivningen av Vinnende verdiforslag.