Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter av Audun Farbrot (Ebok)
Ebok

Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter (Ebok)

Forfatter:

Ingen angrerett. Umiddelbart tilgjengelig i Tanum e-bok leseapp eller på Min side. Kan sendes til Kindle.

Last ned utdrag     Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Ebok
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 150
Kopibeskyttelse: Vannmerket
Filformat: EPUB
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202512378
Kategori: Journalistikk og mediefag , Jobb og ledelse , Fagbøker og Språk og litteratur
Fag: Journalistikk og mediefag, Språk og litteratur
Nivå: Akademisk
Omtale: Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter

Ved å ta i bruk sosiale medier i din forskningskommunikasjon, øker du sannsynligheten for å bli funnet på Internett. Du vil oppnå større anerkjennelse og oppmerksomhet som forsker, samtidig som den samfunnsmessige verdien av forskningen din øker.

Spørsmålet er derfor ikke om du skal være på sosiale medier som forsker og fagperson, men hvordan du skal gå fram. Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen. Boka drøfter blant annet følgende temaer og problemstillinger:

  • Hvordan får du tid til sosiale medier?
  • Facebook for forskere
  • Twitter for forskere
    LinkedIn og SlideShare for forskere
  • Forskningskommunikasjon i form av video, lyd og bilder
  • Å bygge faglig identitet på nett
  • Hvordan vinne kampen om oppmerksomheten?
  • Fallgruver i sosiale medier

Boka henvender seg til forskere, fageksperter, doktorgradsstudenter og kommunikasjonsrådgivere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og øvrige kunnskapsvirksomheter.

Til toppen

Flere bøker av Audun Farbrot:

Om forfatter

Audun Farbrot er fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Han har mer enn tolv års praktisk erfaring med allmenn- og brukerrettet forskningskommunikasjon (forskningsformidling) mot norske og internasjonale målgrupper. Han har 15 års fartstid som journalist og har blant annet skrevet om norsk og internasjonal forskning.

Farbrot er utdannet Executive Master of Management fra BI (2012), og har skrevet tre prosjektoppgaver om forskningskommunikasjon relatert til masterprogrammer i PR-ledelse og strategisk kommunikasjon, Flermedial ledelse og påvirkning og innflytelse. Han er også utdannet siviløkonom fra BI. Farbrot er styremedlem i nettavisen forskning.no, som utgir nettavisene forskning.no og ScienceNordic (engelskspråklig nettavis om forskning fra Norden). Han er også jurymedlem for Forskningsrådets formidlingspris. Farbrot holder jevnlig foredrag om aktuelle emner innen effektiv forskningskommunikasjon for både forskere og kunnskapskommunikatører.