Prosjektkommunikasjon (Heftet)

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2010
Antall sider: 224
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202283575
Fag: Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale: Prosjektkommunikasjon

I komplekse prosjekter, der en jobber mot en ukjent fremtid, i usikre, tverrfaglige og endringspregede sammenhenger, vokser det fram nye kompetansebehov. Blant annet viser nyere studier at under slike forhold blir den relasjonelle kompetansen spesielt viktig.

Man må ha tro på og tillit til at problemene vi møter, kan løses gjennom daglig kommunikasjon mellom medarbeidere på ulike nivåer og med forskjellig bakgrunn. Forskning viser at kommunikasjon i prosjekter er avgjørende for utfallet av dem, og jo større og mer komplekse de er, desto viktigere er kommunikasjonen. Dette skyldes at kommunikasjonen er den koordinerende sosiale mekanismen som sterkest påvirker resultatene. I et prosjekt følger det da at fokuset, som klassisk har dreid seg om tid, kostnader og kvalitet, bør utvides til tid, kostnader, kvalitet og kommunikasjon. I denne boken fokuserer forfatterne derfor på kommunikasjon i og mellom prosjekter.

Boken egner seg godt for studenter på alle nivåer, inklusive doktorgradsstudenter, i tillegg til at den er svært aktuell for ledere og medarbeidere i offentlig og privat sektor.

Til toppen

Flere bøker av Jon-Arild Johannessen og Tom Rosendahl:

Om forfatter

Jon-Arild Johannessen har en doktorgrad fra Stockholm Universitet i 1990. Han har skrevet 70 internasjonale artikler og 12 bøker. Hans interesse og forskningsområder er innovasjon, kunnskapsprosesser og ledelse. Han har vært professor ved Handelshøgskolen BI, Handelshøgskolen i Bodø samt Lillehammer College. Har er nå professor i ledelse ved Høgskolen i Harstad, hvor han har ansvaret for master i ledelse, som er en erfaringsbasert ledelse på deltid.

Tom Rosendahl har hovedfag i markedsføring fra Høgskolen i Buskerud og er dr.philos. fra Handelshögskolan i Göteborg. Han er nå førsteamanuensis i markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Institutt for ledelse og organisasjon. Rosendahl har allsidig praksis fra markedsføringsvirksomhet, og han har utgitt flere lærebøker i markedsføring og kommunikasjon samt publisert en rekke vitenskapelige artikler.