Opplevelsesøkonomi (Heftet)

Kunsten å designe opplevelser

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 248
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202367374
Kategori: Reiseskildringer , Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Fagbøker
Fag: Markedsføring, Samfunnsøkonomi
Nivå: Akademisk
Omtale: Opplevelsesøkonomi
Boka gir en innføring i faget opplevelsesdesign, samt en grunnleggende forståelse av hvilke forretningsmuligheter opplevelsesøkonomien åpner for. Opplevelsesøkonomi bygger på en kombinasjon av ny forskning, forfatterens egne erfaringer og fortellinger om noen av Norges dyktigste opplevelsesbedrifter.

Utgivelsen retter seg mot studenter innenfor ulike kurs på reiselivs- og markedsføringsstudier, samt de som har befatning med opplevelser i arbeidet sitt. Som fagbok er den lettlest og inspirerende, med en sterk fortellerstemme som leder både nybegynnere og erfarne lesere gjennom fortellinger, intervjuer, teoripresentasjoner og personlige refleksjoner om temaet opplevelser.

Til toppen

Flere bøker av Ann-Jorid Pedersen:

Du vil kanskje også like

Anmeldelser av Opplevelsesøkonomi
«Ann-Jorid Pedersen har mange år bak seg innen opplevelsesnæringen, og hennes praktiske tilnærmingsmåte preger boka i positiv forstand. Forfatteren har skapt et anvendelig redskap, ikke bare for reiselivs- og markedsføringsstudenter, kulturentreprenører og de av oss som allerede befinner oss i opplevelseslandskapet. Boka peker på virkemidler og koblinger som bør inspirere til nytenkning, også i helt andre og mer tradisjonelle næringer.»May Brit Støve, KULTmagLes hele anmeldelsen

Til toppen

Om forfatter
Ann-Jorid Pedersen jobber som strategisk rådgiver for opplevelsesbransjen. Hun har lang erfaring fra opplevelsesvirksomhet og reisemålsutvikling, og er en mye brukt foredrags- og kursholder.