Merkevareledelse (Fleksibind)

Forfatter:

, og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , og
Innbinding: Fleksibind
Utgivelsesår: 2016
Antall sider: 680
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202489748
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag og Fagbøker
Fag: Markedsføring
Nivå: Akademisk
Omtale: Merkevareledelse

Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte. En merkevare må passes og videreutvikles i dialog med kundene. Det er jo de som avgjør hvor sterkt merket egentlig er: Det er deres valg som avgjør hvor omsetningen havner og hvilke produkter som lykkes i markedet.

I Merkevareledelse tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.

Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og er den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse.

Målgruppen er ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet, og studenter innen fagområdet på universitet eller høyskole.

Til toppen

Du vil kanskje også like

Om forfatter

Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Han har sin doktorgrad fra Handelshøyskolen BI og er MBA og siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, der han også er professor II. Olsen har lang undervisningserfaring fra norske høyskoler og universiteter, er en hyppig brukt foredragsholder og konsulent og har også bidratt i og drevet en rekke bedriftsinterne kompetanseprogrammer i regi av eget konsulentselskap. Hans forskning har blitt publisert i ledende vitenskapelige tidsskrifter som f.eks. Journal of Business Research, Journal of Advertising, Marketing Letters, Psychology & Marketing og Journal of Brand Management.

 

Adrian Peretz er førsteamanuensis og faglig studieleder for bachelorstudiet i markedsføring og merkevareledelse ved Høyskolen Kristiania. Han har en doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og en MBA fra Columbia Business School. Han har mange års næringslivserfaring, blant annet som merkevaredirektør i Mills. Peretz' arbeider har vært publisert i internasjonale tidssskifter som Journal of Brand Management og Advances in Consumer Research, foruten i forbindelse med en rekke forskningskonferanser. Han har lang erfaring som foreleser ved både Høyskolen Kristiania, Handelshøyskolen BI og AHO.

Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og har lang undervisningserfaring i fag knyttet til merkevareledelse og markedskommunikasjon på bachelor- og masternivå. Samuelsens forskning har blitt publisert i ledende vitenskaplige tidsskifter som f.eks. Journal of Consumer Research, Journal of Advertising, Maketing Letters, Psychology & Marketing, og European Journal of Marketing. Han er en hyppig brukt foredragsholder og rådgiver for norske virksomheter og har vært jurymedlem i Stella – prisen for effektiv reklame.