Løveungen og Frøken Kanin (Nedlastbar lydbok)

Serie: Karsten og Petra-bøkene 11

Forfatter:

Ingen angrerett. Nedlastbare lydbøker kan lastes ned fra Min side.

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Nedlastbar lydbok
Utgivelsesår: 2010
Innleser: Gundersen, Inger
Spilletid: 0:59
Kopibeskyttelse: Vannmerket
Filformat: MP3
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Serie: Karsten og Petra-bøkene
Serienummer: 11
ISBN/EAN: 9788202341091
Omtale: Løveungen og Frøken Kanin

Når Karsten og Petra leker sammen, leker kosedyrene deres på egenhånd. I dag leker Løveungen og Frøken Kanin at de er detektiver.

I sin superelektriske sportsbil farer de rundt i byen og hjelper Politimester Nasse med en vanskelig sak. Noen har stjålet honningkrukka til Bamsefar! Og han som har samlet honning i månedsvis for å gi den til gjestene sine andre juledag. Løveungeng og Frøken Kanin MÅ hjelpe til.

Hvem kan være den skyldige? Kan det være Bakemester Harepus? Den nye konditoren Mikkel Rev, eller den mystiske selgerenTore Ulv? Og viktigst av alt.. klarer Løveungen og Frøken Kanin å finne igjen honningkrukka, slik at det kan bli skikkelig julefest?

Inneholder sangene: Kosedyrsangen, Detektivsangen, Sangen om det umulige dyret, Kakesangen, Den misforståtte ulvens sang, Søppelkasseblues og Et farlig liv

Til toppen

Flere bøker av Tor Åge Bringsværd:

Om forfatter

Tor Åge Bringsværd (f.1939 i Skien) har fått mange priser både som forfatter og dramatiker, bl.a. Kritikerprisen, Rivertonprisen, Aschehougprisen, Doblougprisen, Riksmålsprisen og Ibsenprisen. Serien om Gobi ble dessuten nominert til Nordisk råds litteraturpris. Han er oversatt til over 20 språk og teaterstykkene hans er oppført i mange land. Han er bosatt i Hølen – den lille, hemmelige landsbyen litt nord for Moss.

Bringsværd skriver for alle aldre, like gjerne for barn som for voksne, og er dessuten en strålende essayist. «Jeg skriver for barn fordi jeg liker å ha et publikum som er våkent og skarpt nok til å forstå og fornemme ting som ikke alltid lar seg forklare», skrev Tor Åge Bringsværd en gang i medlemsbladet for Bokklubbens Barn. Og han fortsatte:

Jeg skriver for barn fordi jeg liker å ha et intelligent publikum som ikke nødvendigvis må ha alt inn med teskjeer, men som er lekent og fantasirikt nok til å henge med i svingene selv om bordet skulle løfte seg og fly ut gjennom vinduet. Barn er kloke nok til å akseptere at det finnes situasjoner der også dyr og blomster kan snakke, og forståelsesfulle nok til å innrømme også fisk og skalldyr et privatliv. Jeg skriver for barn fordi barn ikke ustanselig roper på en bruksanvisning. Det hender også at jeg skriver for et mer voksent publikum. Men det opplever jeg mest som et slit.

For meg er det et spørsmål om å holde meg språklig våken. Og da vet jeg ingen bedre måte enn å holde kontakten med barn.
Barn bruker nemlig ofte språket på en slik måte at det er som om vi hører ordene for første gang. Hvis vi tar oss tid til å lytte. Setninger – så duggfriske og uberørte av klisjéer – at det rent støkker i en.

Det er mitt håp at hvis jeg holder kontakten med barna rundt meg, så kan jeg kanskje også holde kontakten med barnet i meg – det barn jeg en gang var, og som ennå finnes der inne, bak dobbelthaker og skjegg. Derfor ikke bare skriver jeg barnebøker. Jeg leser dem også! Helst billedbøker.