Innføring i samfunnskunnskap for journalister (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 192
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202440237
Kategori: Samfunnsvitenskap , Journalistikk og mediefag og Fagbøker
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk, Samfunnsfag
Nivå: Akademisk
Omtale: Innføring i samfunnskunnskap for journalister

Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.

Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.

Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.

Til toppen

Om forfatter
Nils G. Indahl er ekstern lektor ved Københavns Universitet, hvor han underviser i fagene statsvitenskap og kommunikasjon og IT. Han er lektor i digital journalistikk ved Fachhochschule Wien (WKW). Indahl er utdannet statsviter ved Københavns Universitet og har journalisteksamen fra Darlington College, England.