Frøken Kanin - Karsten og Petra kosedyr (Myk leke)

Serie: Karsten og Petra-bøkene 

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Myk leke
Utgivelsesår: 2013
Illustratør: Holt, Anne G.
Forlag: Cappelen Damm
Serie: Karsten og Petra-bøkene
ISBN/EAN: 7027260024020
Kategori: Populære figurer og Tilleggsprodukter
Alder: 1 - 7
Omtale: Frøken Kanin - Karsten og Petra kosedyr

Karsten og Petra er bestevenner. Kosedyrene deres er bestevenner, de også. Kosedyret til Karsten heter Løveungen og kosedyret til Petra heter Frøken Kanin. Når Karsten og Petra leker sammen, da leker kosedyrene deres også. Og nå kan du også leke med dem! Søt og myk kanin som er perfekt å kose med.
Størrelse: 200x130x125 mm

Til toppen

Flere bøker av Tor Åge Bringsværd:

Om forfatter

Tor Åge Bringsværd (f.1939 i Skien) har fått mange priser både som forfatter og dramatiker, bl.a. Kritikerprisen, Rivertonprisen, Aschehougprisen, Doblougprisen, Riksmålsprisen og Ibsenprisen. Han er oversatt til over 20 språk og teaterstykkene hans er oppført i mange land. Han er bosatt i Hølen - den lille, hemmelige landsbyen litt nord for Moss.

Bringsværd skriver for alle aldre - like gjerne for barn som for voksne. "Jeg skriver for barn fordi jeg liker å ha et publikum som er våkent og skarpt nok til å forstå og fornemme ting som ikke alltid lar seg forklare", skrev Tor Åge Bringsværd en gang i medlemsbladet for Bokklubbens Barn. Og han fortsatte:

"Jeg skriver for barn fordi jeg liker å ha et intelligent publikum som ikke nødvendigvis må ha alt inn med teskjeer, men som er lekent og fantasirikt nok til å henge med i svingene selv om bordet skulle løfte seg og fly ut gjennom vinduet. Barn er kloke nok til å akseptere at det finnes situasjoner der også dyr og blomster kan snakke, og forståelsesfulle nok til å innrømme også fisk og skalldyr et privatliv. Jeg skriver for barn fordi barn ikke ustanselig roper på en bruksanvisning. Det hender også at jeg skriver for et mer voksent publikum. Men det opplever jeg mest som et slit.

For meg er det et spørsmål om å holde meg språklig våken. Og da vet jeg ingen bedre måte enn å holde kontakten med barn.
Barn bruker nemlig ofte språket på en slik måte at det er som om vi hører ordene for første gang. Hvis vi tar oss tid til å lytte. Setninger - så duggfriske og uberørte av klisjéer - at det rent støkker i en.

Det er mitt håp at hvis jeg holder kontakten med barna rundt meg, så kan jeg kanskje også holde kontakten med barnet i meg - det barn jeg en gang var, og som ennå finnes der inne, bak dobbelthaker og skjegg. Derfor ikke bare skriver jeg barnebøker. Jeg leser dem også! Helst billedbøker."