Blue Ocean Strategy (Heftet)

Vinnerstrategiene

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 224
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Originaltittel: Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant
Oversatt av: Poulsson, Poul Henrik
ISBN/EAN: 9788202440305
Kategori: Jobb og ledelse
Omtale: Blue Ocean Strategy

IKKE KONKURRER MED RIVALENE – GJØR DEM OVERFLØDIGE!

De nye vinnerstrategiene går ut på å gjøre bedriften din unik på markedet og å fokusere på kreativitet og nye ideer. Denne boken lærer deg hvordan.

Forfatterne fremhever seks prinsipper for hvordan du som leder av en bedrift kan omforme markedsgrensene, fokusere på det store bildet, nå utover den eksisterende etterspørselen, gjøre alt i strategisk riktig rekkefølge, overvinne hindre i organisasjonen og bygge gjennomføringen inn i strategien.

Denne internasjonale bestselgeren snur opp ned på den tradisjonelle tenkningen om vellykkede strategier.

«Et must for både ledere og økonomistudenter»

Carlos Ghosn, konsernsjef og adm. dir. i Nissan Motor Co., Ltd.

Til toppen

Flere bøker av W. Chan Kim og Renée Mauborgne:

Om forfatter

W. Chan Kim innehar The Boston Consulting
Group Bruce D. Henderson professorat og
er professor i strategi og internasjonal ledelse
ved INSEAD.