Synlig læring for lærere (Heftet)

Maksimal effekt på læring

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2013
Antall sider: 352
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Originaltittel: Visible learning for teachers
Oversatt av: Goveia, Ingvill Christina
ISBN/EAN: 9788202415181
Kategori: Utdanningsvitenskap
Fag: Barns utvikling, lek og læring, Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid, Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: Akademisk
Omtale: Synlig læring for lærere
John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring.
Synlig læring - for lærere tar det et steg videre og bringer disse banebrytende konseptene til et helt nytt publikum. Boken er skrevet for elever, lærerstudenter og praktiserende lærere, og forklarer hvordan man kan implementere prinsippene i Synlig læring til hvilket som helst klasserom, hvor som helst i verden. Forfatteren oppsummerer de mest vellykkete intervensjonene på en konsis og brukervennlig måte, og tilbyr en praktisk steg-for-steg veiledning for å implementere synlig læring og synlig undervisning på en vellykket måte i klasserommet. Synlig læring - for lærere er en bok som må leses av alle elever og lærere som vil ha et evidensbasert svar på dette spørsmålet: «Hvordan forbedrer vi læringsresultatene på skolene våre?»

John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag.

Norsk forord ved Thomas Nordahl.

Sagt om boka:
«Vi har valgt å legge opp «Synlig læring - for lærere» som anbefalt litteratur. Vi har gjort dette fordi vi synes det er fint at studentene får god kjennskap til en av de mest siterte skoleforskere om dagen, og vi velger derfor å legge opp store deler av boken. Den virker for øvrig å ha en god og til dels praktisk tilnærming til undervisning, og understreker mange poeng som vil være viktige for studentene å ta med seg i sitt kommende lærerliv.»
Høgskolelektor Åse-May Svendsen, Fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap

Til toppen

Flere bøker av John Hattie:

Om forfatter
John Hattie er professor i pedagogikk og direktør for Visible Learning Labs ved University of Auckland, New Zealand.