Didaktikk i skolen (Heftet)

Forfatter:

, og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 208
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788204141132
Kategori: Utdanningsvitenskap
Fag: Pedagogikk og lærerutdanning, Akademisk, Pedagogikk og elevkunnskap, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning, Lærerutdanning, Pedagogikk, Akademisk, Pedagogikk og lærerutdanning
Nivå: 4. trinn, Grunnskole, 4. trinn, Norsk som andrespråk, 3. trinn, Grunnskole, 3. trinn, Norsk som andrespråk, 7. trinn, Grunnskole, 7. trinn, Norsk som andrespråk, 6. trinn, Grunnskole, 6. trinn, Norsk som andrespråk, 5. trinn, Grunnskole, 5. trinn, Norsk som andrespråk, Barnetrinnet 5-7, Grunnskole, Barnetrinnet 5-7, Norsk som andrespråk, 10. trinn, Grunnskole, 10. trinn, Norsk som andrespråk, 9. trinn, Grunnskole, 9. trinn, Norsk som andrespråk, 8. trinn, Grunnskole, 8. trinn, Norsk som andrespråk, Ungdomstrinnet, Grunnskole, Ungdomstrinnet, Norsk som andrespråk, Akademisk, 2. trinn, Grunnskole, 2. trinn, Norsk som andrespråk, 1. trinn, Grunnskole, 1. trinn, Norsk som andrespråk, Barnetrinnet 1-4, Grunnskole, Barnetrinnet 1-4, Norsk som andrespråk, Høgskole/universitet, Akademisk
Omtale: Didaktikk i skolen

Didaktikk i skolen er en begynnerbok i didaktikk for allmennlærer-studenter. Boka har tidligere vært utgitt med tittelen Sånn eller slik.

Didaktikk i skolen gir studentene en oversikt over didaktikken som en del av det pedagogiske arbeidet og er tenkt som en innføring i emner som vil bli behandlet grundigere i andre lærebøker senere i studiet.

Boka vil også gi studentene et grunnlag for å fungere som lærer under veiledning i praksisperiodene og sette dem i stand til samtale og refleksjon om planlegging av undervisning.

Til toppen

Om forfatter
Peik Gjøsund, cand. ped. og 1.lektor i pedagogikk. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke førskolelærerutdanning, men har også undervist i allmennlærerutdanningen og i spesialpedagogikk. Han har de siste 10–12 årene også jobbet som forfatter og skrevet bøker i pedagogikk og psykologi, både for elever i videregående skole og for studenter i lærerutdanningen. Roar Huseby er 1.lektor i pedagogikk ved Høgskolen i Telemark. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men har også undervist i førskolelærerutdanning og i spesialpedagogikk. Han har de siste 20 årene også jobbet som forfatter og skrevet flere lærebøker bøker i pedagogikk og psykologi, både for videregående skole og for høyere utdanning. Helge Røys er utdannet førskolelærer og er nå cand.polit. og førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Telemark. Han har arbeidet som førskolelærer/styrer i barnehage i 9 år og 21 år som lærer og leder av Institutt for pedagogikk knyttet til lærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Helge har særlig vært opptatt av sosialisering til læreryrkene og læreres kompetanse og har skrevet flere lærebøker for bruk i utdanning av lærere i skole og barnehage.