Didaktikk i skolen (Heftet)

Forfatter:

, og

Legg i ønskeliste

Forfatter: , og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2007
Antall sider: 208
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788204141132
Kategori: Utdanningsvitenskap
Fag: Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: 1. trinn, 10. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn, 8. trinn, 9. trinn, Akademisk
Komponent: Pedagogisk litteratur
Omtale: Didaktikk i skolen

Didaktikk i skolen er en begynnerbok i didaktikk for allmennlærer-studenter. Boka har tidligere vært utgitt med tittelen Sånn eller slik.

Didaktikk i skolen gir studentene en oversikt over didaktikken som en del av det pedagogiske arbeidet og er tenkt som en innføring i emner som vil bli behandlet grundigere i andre lærebøker senere i studiet.

Boka vil også gi studentene et grunnlag for å fungere som lærer under veiledning i praksisperiodene og sette dem i stand til samtale og refleksjon om planlegging av undervisning.

Til toppen

Flere bøker av Peik Gjøsund, Roar Huseby og Helge Røys:

Du vil kanskje også like

Om forfatter
Peik Gjøsund, cand. ped. og 1.lektor i pedagogikk. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke førskolelærerutdanning, men har også undervist i allmennlærerutdanningen og i spesialpedagogikk. Han har de siste 10–12 årene også jobbet som forfatter og skrevet bøker i pedagogikk og psykologi, både for elever i videregående skole og for studenter i lærerutdanningen. Roar Huseby er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Telemark. Han har lang erfaring fra lærerutdanning, i første rekke allmennlærerutdanning og praktisk-pedagogisk utdanning, men har også undervist i førskolelærerutdanning og i spesialpedagogikk. Han har de siste 20 årene også jobbet som forfatter og skrevet flere lærebøker bøker i pedagogikk og psykologi, både for videregående skole og for høyere utdanning. Helge Røys er utdannet førskolelærer og er nå cand.polit. og førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Telemark. Han har arbeidet som førskolelærer/styrer i barnehage i 9 år og 21 år som lærer og leder av Institutt for pedagogikk knyttet til lærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Helge har særlig vært opptatt av sosialisering til læreryrkene og læreres kompetanse og har skrevet flere lærebøker for bruk i utdanning av lærere i skole og barnehage.